logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۱۸۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
دادستان زنجان تاکید کرد

استفاده از سگ‌های مواد یاب در حوزه مبارزه با مواد مخدر/ بالای 2 درصد از کارگران بخش صنایع درگیر اعتیاد هستند

استفاده-از-سگ‌های-مواد-یاب-در-حوزه-مبارزه-با-مواد-مخدر-بالای-2-درصد-از-کارگران-بخش-صنایع-درگیر-اعتیاد-هستند

دادستان زنجان زنجان با تاکید بر تشدید مبارزه با مواد مخدر در سطح استان گفت: در این حوزه از سگ‌های مواد یاب استفاده شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محسن کرمی امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه امروز برخی از خانواده و صنایع درگیر موضوع مواد مخدر هستند اظهار کرد: اشتغال ما نیز در گیر این موضوع بوده و جرائم ما نیز با این موضوع گره خورده و آموزه‌های دینی ما نیز در بسیاری از موارد مقهور این موضوع قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برخی از فرزندان این جامعه و دانشجویان ما درگیر این موضوع هستند تصریح کرد: این موضوع یک معضلی بوده که اگر کسی به آن با سهل انگاری نگاه کند درگیر آن خواهد شد.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه بالای 2 درصد از کارگران بخش صنایع ما درگیر اعتیاد هستند عنوان کرد: متوسط اعتیاد در بین افراد جامعه کمتر از 2 درصد است اما در بین شاغلین در کارخانه‌ها بالای 2 درصد است.

بیشتر بخوانید:

کشف 466 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان زنجان

حجت‌الاسلام کرمی افزود: این آمار یک آمار دارای کتمان است شاید اگر بخواهیم واقعی‌تر ببینیم خیلی بیشتر هم باشد.

وی عنوان کرد: اهداف اقتصادی ما که رسیدن به یک اقتصاد مقاومتی پایدار است در این اهداف هم این موضوع برای ما مانع ایجاد می‌کند.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه یک مانع جدی در عملکرد ما وجود دارد آن هم این است که اساسا فعالیت در حوزه اعتیاد و مواد مخدر یک فعالیت کم اهمیت٬ کم ارزش و پیش پا افتاده تلقی می‌شود افزود: در اذهان برخی‌ها این کار یک کار بی‌ثمر شاید نمود داشته باشد.

وی با بیان اینکه از تمام ظرفیت‌ها برای جمع آوری معتادان متجاهر باید استفاده شود افزود: وضعیت سرقت‌های خرد در استان زنجان بالا بوده که این سرقت‌ بیشتر توسط معتادان متجاهر انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام کرمی با بیان اینکه یک بخشی از آرامش مردم به خاطر این موضوع در خطر است افزود: در کنار جمع آوری معتادان متجاهر نیاز‌هایی هم وجود دارد که این نیاز‌ها تامین مکان مناسب در کمپ‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه خانه پاتوق‌ها در زنجان زیاد مطرح است افزود: لیست خانه پاتوق‌ها باید مشخص شده و نسبت به جمع آوری آنها به منظور تامین امنیت ساکنین در برخی از محلات باید اقدام شود.

دادستان زنجان با تاکید براستفاده از سگ‌های مواد یاب در حوزه مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: 30درصد کشفیات خرد مواد مخدر از طریق این شگ‌ها صورت می‌گیرد.

مرادی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز در این جلسه با بیان اینکه اعتیاد بسترساز سایر آسیب‌ها است، گفت: براساس اطلاعات بسیاری از طلاق‌ها ریشه در اعتیاد دارد.

مرادی با بیان اینکه پنج آسیب و مسئله اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری مطرح و تاکید شده است، گفت: باید برای این آسیب‌ها برنامه عملیاتی ترسیم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان در استان زنجان دو آسیب برای جهت‌گیری‌ها در حوزه پیشگیری و مقابله در نظر گرفته شده است، گفت: طلاق و اعتیاد موضوعات مورد تاکید در استان زنجان خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: طرح عملیاتی برای مقابله با این آسیب‌ها توسط دفتر امور اجتماعی و اداره پیشگیری از مواد مخدر در نظر گرفته شده است.

مرادی خاطر نشان کرد: به فرماندار ایجرود نیز ماموریت داده شده در زمینه آسیب‌های اجتماعی در این شهرستان ورود کند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر