logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۱۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دبیر ستاد اعتکاف استان زنجان:

آغاز ثبت نام اعتکاف از 14 فروردین/آمادگی 54 مسجد استان زنجان برای برگزاری اعتکاف

آغاز-ثبت-نام-اعتکاف-از-14-فروردین-آمادگی-54-مسجد-استان-زنجان-برای-برگزاری-اعتکاف

دبیر ستاد اعتکاف استان زنجان گفت:  ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف از 14 فروردین ماه سال جاری آغاز می شود.

حجت الاسلام ولی الله مصائبی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: علاقه مندان برای ثبت نام حضوری شرکت در مراسم معنوی اعتکاف می توانند از 14 تا 20 فروردین ماه سال جاری مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان از ساعت 10 تا 19 هر روز انجام می شود، افزود: همچنین علاقه مندان برای ثبت نام در این مراسم معنوی می توانند از طریق سایتwww.etekaf-zn.ir  برای ثبت نام اقدام کنند. 

این مسئول با بیان اینکه در استان زنجان 54 مسجد شهری و روستایی آمادگی خود را برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف اعلام کرده اند، گفت: طرح«قرآن در زلال اعتکاف»، تشکیل حلقه های معرفتی با حضور مبلغان و مبلغات برای پاسخگویی به سئوالات دینی معتکفین و برگزاری جشن میلاد ولادت امیرمومنان حضرت علی(ع) در حاشیه مراسم اعتکاف برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر مساجد یاد شده، اداره کل تبلیغات اسلامی استان با ارسال ابلاغیه ای به 50 مبلغ مستقر خواهان برگزاری اعتکاف شده است، افزود: در صورت فراهم بودن شرایط مکانی و امکانات لازم اعتکاف در این مناطق برگزار می شود.

دبیر ستاد اعتکاف استان زنجان از اعزام 100 مبلغ و مبلغه به مراسم اعتکاف سال جاری خبر داد و گفت: تهیه و توزیع هفت هزار جلد کتاب "اعتکاف خوبان" در میان معتکفان از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

حجت الاسلام مصائبی بیان داشت: برگزاری ویژه برنامه جشن ولادت امام المتقین حضرت علی (ع)، برگزاری ویژه برنامه اعمال ام داوود، ادعیه، نمازها و اعمال مختص ایام البیض، تشکیل حلقه های معرفت با حضور مبلغان و مبلغات، خدمات رفاهی و پذیرایی اعم از تهیه و توزیع افطار و سحری از دیگر برنامه های اجرایی در ایام اعتکاف است.

وی گفت: مراسم معنوی اعتکاف روزهای 13، 14 و 15 رجب در 54 مسجد شهری و روستایی استان زنجان  برگزار می شود. 
گفتنی است، در سال گذشته در مجموع 6 هزار و 70 نفر در این استان در آیین معنوی اعتکاف شرکت کردند که این تعداد نسبت به سال 94 حدود 20 درصد رشد داشت.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر