logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۱۸۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان:

اجازه فعالیت‌های معدنی در مناطق گون خیز داده نمی‌شود

اجازه-فعالیت‌های-معدنی-در-مناطق-گون-خیز-داده-نمی‌شود

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان در مورد ارائه مجوز‌های معدنی در مناطق گون خیز گفت: در این راستا مبنای ما قانون بوده و در جایی که گون زیاد باشد اجازه فعالیت داده نمی‌شود.

خلیل آقاجانلو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد اعتراض برخی از معدنکاران در خصوص صدور مجوز از سوی منابع طبیعی و جلوگیری منابع طبیعی از اکتشافات معدنی در مناطق گون‌خیز اظهار کرد: گون جزو گونه‌های ممنوع القطع است و براساس قانون قطع گونه‌های گون ممنوع است.

وی تصریح کرد: ما نیز مکلف هستیم قانون را رعایت کنیم در جایی که گون زیاد است نباید اکتشافات معدنی اتفاق بیفتد.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان بیان کرد: برای ما هیچ تفاوتی ندارد که در کدام منطقه است و مبنا و هدف ما فقط اجرای قانون است.

وی افزود: در خصوص گون نیز سازمان جنگل‌ها دستورالعملی تهیه کرده در این دستورالعمل مناطق رویشی گون در سراسر کشور توسط این سازمان تهیه شده است.

آقاجانلو افزود: براساس این دستورالعمل به صورت شفاف مشخص شده است که در هر هکتار چقدر گون باشد برداشت و فعالیت‌های معدنی ممنوع است.

وی عنوان کرد: براساس همان دستورالعمل توسط کارشناسان منابع طبیعی قبل از ارائه مجوز بازدید‌ها انجام می‌شود و بعد از آن تصمیم‌گیری می‌شود که مجوز داده شود یا نه.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان عنوان کرد: در مورد معادن و غیره نیز هیچ گونه عدولی قانون نخواهیم کرد و مبنای ما اجرای قانون است و مجوز استخراج مواد معدنی نیز براساس قانون ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: در مناطقی که گونه‌های گون زیادتر از میزان مشخص شده باشد اجازه فعالیت‌های معدنی و قطع گونه‌ها داده نخواهد شد چرا که براساس قانون این گونه‌ها جزو ممنوعیت‌های واگذاری است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر