logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۱۸۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

1033 مورد ساخت و ساز و تغییر کاربری غیرمجاز در زنجان شناسایی شده است

1033-مورد-ساخت-و-ساز-و-تغییر-کاربری-غیرمجاز-در-زنجان-شناسایی-شده-است

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به شناسایی ساخت و سازها و تغییر کاربریهای غیرمجاز در زنجان گفت: یک هزار و 33 مورد ساخت و ساز و تغییر کاربری در زنجان شناسایی شده است.

به گزارش موج رسا; حسام‌الدین امیر مقدمی با اشاره به اینکه کل اراضی قابل کشت شهرستان زنجان 68 هزار هکتار است اظهار کرد: این در دو بخش تقسیم می‌شود که 29 هکتار از اراضی آبی بوده و 139 هزار هکتار نیز اراضی دیم است.

وی تصریح کرد: بخشی از اراضی آبی را در قالب باغ شهرها در استان زنجان از دست دادیم از موضوع مهم این جلسه نیز است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان زنجان افزود: از 29 هزار هکتار اراضی آبی شهرستان 10 هزار هکتار به صورت باغی بوده و 19 هکتار نیز به صورت اراضی زراعی است.

وی با اشاره به مجموع اقدامات انجام شده در مقابله با تغییر کاربریها در زنجان عنوان کرد: در سال 96 در حدود 191 مورد ساخت و ساز توسط گشت حفاظت مورد شناسایی قرار گرفت.

امیرمقدم با اشاره به اینکه همه این موارد بررسی شدند و مشخص شد که شش مورد فاقد مجوز بودند افزود: 185 مورد غیرمجاز تشخیص داده شد و 177 مورد شکایت از طریق ماده 3 انجام شده است.

وی عنوان کرد: از این تعداد 40 مورد همچنان در حال رسیدگی بوده و 79 نیز برائت گرفته و 53 مورد نیز قلع و قمع شده است.

مدیرجهادکشاورزی شهرستان زنجان از مجموع یک هزار و 94 مورد شناسایی انجام شده 61 مورد به دلیل داشتن واجد مجوز حذف شدند و یک هزار و 33 مورد غیرمجاز بوده که 377 مورد شکایت شده که نزدیک 37 کل موارد شناسایی شده است.

رئیس دادگستری نیز در رابطه با اینکه چرا از یک هزار و 33 مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شده تنها 377 مورد شکایت شده است افزود: چرا این موضوع رسیدگی نشده و این موضوع اصلا قابل پذیرش نیست.

جمال انصاری مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز با اشاره به اینکه علیه باغ شهر فدک سبز شکایت تنظیم شده است عنوان کرد: دادگاه بعد از پروسه یک و نیم سال بدوی و تجدید نظر قرار منع تعقیب برای کل باغ شهر داده است.

وی عنوان کرد: بعد از آن گفتند که باید برای تک تک اعضای آن باید شکایت شود.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه علیه باغ شهر گیشا شکایت شد و 15 میلیارد تومان علیه آن جریمه صادر شد و فرآیندی را طی کرده که برائت گرفتند افزود: در داخل این باغ شهر نیز حدود 30 ، 40 تا باغ شهر است.

وی عنوان کرد: در باغ شهر فرهنگیان نیز حدود 150 مورد ساخت و ساز وجود دارد که در یک هزارو 33  که 150 مورد در باغ شهر فرهنگیان است.

جلیل آقاجانلو مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سه مورد پرونده تغییر کاربری در باغ شهرهای در اراضی ملی ایجاد شده است افزود: دو نیم هکتار از باغ شهر علوم پزشکی و همچنین آباد گران اشراق نیز هم پرونده داریم.

وی عنوان کرد: در باغ شهر سبز فدک نیز پرونده قضایی داریم که در این باغ شهر نزدیک 62 هکتار از کارشناسی انجام شده که اراضی ملی تغییر کاربری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان زنجان عنوان کرد: باغ شهر ارم سبز 63 هکتار، آبادگران اشراق 25 هکتار و 2.5 هکتار نیز علوم پزشکی است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر