logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۰
[ شناسه خبر : ۱۱۷۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
پس از شش سال؛

صنعتگران زنجانی در انتظار تکمیل نواحی کارگاهی صنایع دستی

صنعتگران-زنجانی-در-انتظار-تکمیل-نواحی-کارگاهی-صنایع-دستی

دو ناحیه کارگاهی ظریفان و نیکان زنجان پس از گذشت شش سال هنوز تکمیل نشده است و صنعتگران زنجانی منتظر آماده شدن این دو ناحیه کارگاهی هستند.

به گزارش موج رسا; ناحیه کارگاهی صنایع دستی شماره یک موسوم به "ظریفان" در محدوه عوارضی زنجان – قزوین و ناحیه کارگاهی صنایع دستی شماره 2 موسوم به" نیکان"در محدوده عوارضی زنجان- تبریز به منظور استقرار واحدهای تولید و عرضه صنایع دستی طراحی شده است.

در شش سال گذشته مشکلات عدیده ای بر سر راه این دو ناحیه صنعتی قرار گرفت و علیرغم اینکه قرار بود این دو ناحیه تکمیل و به هنرمندان واگذار شود در حال حاضر قرار است زمین در اختیار آنان قرار گیرد.

احداث کارگاه و فروشگاه صنایع دستی مسگری و چاقوسازی،ملیله و زیورآلات سنتی،احداث پنج پهنه کارگاه فروشگاهی، صنایع دستی، البسه سنتی،احداث دو پهنه رفاهی و اقامتی، دو پهنه خدماتی و دو پهنه اداری از بخش های این دو مجموعه محسوب می شود.

از سال گذشته بحث واگذاری زمین به متقاضیان مطرح شد که تا به امروز این موضوع محقق نشده است

معاون امور عمرانی استاندار زنجان در گفت و گو باخبرنگار موج رسا با اشاره به آخرین وضعیت ناحیه صنعتی ظریفان در جاده تهران ،اظهار داشت: همه زیرساخت های این ناحیه آماده است و فرآیند واگذاری آغاز شده است.

سلطانی با بیان اینکه دغدغه اصلی ما واگذاری این نواحی کارگاهی به کسانی واگذار شود که صاحبان حرف صنایع دستی هستند، افزود: احداث ناحیه صنعتی نیکان یک مرحله عقب تر است و هنوز فرآیند واگذاری آغاز نشده است.

وی ادامه داد: ایده این است که در شرق و غرب زنجان این نواحی صنعتی در تولید وعرضه صنایع دستی به استان کمک کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: فروشگاه های عرضه در کنار کارگاه های تولیدی در این دو مکان احداث می شود که  از نظر کیفیت بصری، فضا و محیط هم جاذب گردشگر باشد.

"ایرج احمدی" مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان  نیز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: احداث ناحیه صنعتی صنایع دستی نیکان و تکمیل و واگذاری ناحیه کارگاهی صنایع دستی ظریفان از اولویت های امسال شرکت شهرک های صنعتی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه زیرساخت های لازم برای این دو ناحیه کارگاهی آماده شده است، افزود: تلاش می شود تا صنعتگران واقعی از این ظرفیت استفاده کنند.

ایرج احمدی با اشاره به آماده سازی شهرک‌ های صنعتی جدید در استان گفت: در صدد هستیم ۲۵ درصد از زمین‌ های ناحیه صنعتی کارگاهی زنجان را به بانوان کارآفرین واگذار کنیم.

بیشتر بخوانید

وی بیان داشت: هم اکنون ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی فعال در استان زنجان فعالیت می کنند. 

به گزارش موج رسا،شهرک صنعتی صنایع دستی ظریفان، دارای 103 غرفه است که در هر غرفه برای 4 نفر و در مجموع با احتساب نواحی خدماتی و رفاهی، برای بیش از 460 نفر شغل ایجاد خواهد شد.

در شهرک صنعتی نیکان نیز برای 500 نفر شغل ایجاد می شود و می‌توان گفت در صورت به بهره برداری رسیدن این دو شهرک تخصصی در استان، در مجموع برای یک هزار نفر، شغل ایجاد می‌شود.

گفتنی است در تاریخ 18 بهمن ماه سال 93،با حضور سید محمدعلی سید‌ابریشمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک صنعتی ایران،کلنگ‌ احداث ناحیه صنعتی، خدماتی و کارگاهی زنجان به زمین زده شد است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر