logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۱۷۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در شورای مدیریت بحران زنجان مطرح شد؛

خسارت های سیل به بخش مسکن و کشاورزی جبران شود

خسارت-های-سیل-به-بخش-مسکن-و-کشاورزی-جبران-شود

استاندار زنجان گفت: انتظار می‌رود با فعال شدن ستاد بازسازی، فرآیند جبران خسارت بارندگی به بخش مسکن و کشاورزی استان به سرانجام مطلوبی برسد.

به گزارش موج رسا; فتح‌الله حقیقی چهارشنبه شب در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان زنجان،اظهار داشت: سند راهبردی مدیریت بحران استان در آسیب‌ شناسی مشکلات روستایی کمک بزرگی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه باید در زمینه مدیریت بحران به آموزش مجهز بود، بیان داشت: برای آمادگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی باید آموزش های لازم ارائه شود.

این مسئول برضرورت تهیه شناسنامه‌‌ بحران استان تاکید کرد و گفت: در قالب آن نقاط ضعف و قوت شناسایی شود .

استاندار زنجان در ارتباط با حوزه مسکن، بیان داشت: در حوزه بازسازی شهری و روستایی کار خاصی انجام نشده است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان، با اشاره به امکانات مطلوب سپاه استان،خاطرنشان کرد: انتظار می ‌رود این بخش نیز برای بازسازی مناطق آسیب ‌دیده وارد عمل شود.

حقیقی برضرورت انجام پیگیری‌ های لازم در رابطه با خسارت سیل به بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت:فرمانداران نیز باید به جهادکشاورزی در راستای تحقق این امر همراهی کنند .

بیشتر بخوانید

در ادامه این جلسه، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، اظهار داشت: حوادث و اتفاقات رخ داده در سال جاری ناشی از بارندگی ‌ها بوده و به دلیل خاطر خشتی و گلی بودن خانه‌ ها تخریب شدند.

سجاد صنعتی‌ منفرد گفت: تسهیلات کم ‌بهره در این بخش بر اساس مصوبه هیئت‌ وزیران به آسیب ‌دیدگان پرداخت می ‌شود.

این مسئول با بیان اینکه 4 درصد بهره توسط خود افراد و مابه‌التفاوت آن توسط دولت پرداخت می شود،افزود: باید توجه داشت که شناسایی و معرفی این افراد به شبکه بانکی توسط بنیاد مسکن انجام خواهد شد .

وی مبلغ تسهیلات برای احداث شهری 50 میلیون تومان و برای احداثی روستایی 40 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: برای تعمیر واحدهای مسکونی نیز 15 میلیون تومان پرداخت می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در استان زنجان یک هزار و  128 فقره تسهیلات برای احداث واحد مسکونی روستایی و شهری و یک هزارو  412 فقره برای تعمیر مساکن شهری و روستایی در نظر گرفته شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر