logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۱۷۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در نشست بانوان با استاندار مطرح شد؛

60 درصد فعالان سازمان ‌های مردم نهاد زنجان،بانوان هستند

60-درصد-فعالان-سازمان-‌های-مردم-نهاد-زنجان،بانوان-هستند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: در حال حاضر 60 درصد فعالان سازمان ‌های مردم نهاد زنجان را بانوان تشکیل می دهند.

به گزارش موج رسا; ماهرخ بلوری امروز در نشست مشترک استاندار با بانوان شهری و روستایی اظهار داشت:گام گذاشتن در راه توسعه پایدار و همه جانبه نیازمند اندیشه سیستماتیک اشخاص حقیقی و حقوقی است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به جامعه پویا باید راه توسعه باز باشد، افزود: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری زنجان با شعار، رونق تولید، تحکیم خانواده و توسعه پایدار برنامه های خود را اجرایی می کند.

این مسئول ادامه داد:در حال حاضر بیش از 49 درصد از جمعیت استان را زنان تشکیل می ‌دهند که 33 درصد روستایی و 67 درصد شهری هستند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به اینکه 24 درصد جمعیت بانوان در گروه سنی 0 تا 14 سال، 25 درصد، 15 تا 29 سال، 44درصد 30 تا 64 سال و 7 درصد، بالای 65 سال قرار دارند،افزود: امید به زندگی در زنان استان، 80.5 درصد و جمعیت زنان سرپرست خانوار، 10.8 درصد است.

بلوری نرخ مشارکت زنان را 12 درصد در مقابل 64.4 درصد مردان عنوان کرد و افزود: نرخ اشتغال زنان نیز، 74.2 درصد است .  

وی نرخ متوسط باسوادی زنان زنجانی را  80.3 درصد اعلام کرد و گفت:این نرخ در شهر‌ها، 58.5 درصد و در روستا‌ها، 69.4 درصد است.

این مسئول بیان داشت:مجموع کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان را نیز 40 درصد بانوان و  60درصد آقایان تشکیل می‌دهند و نسبت حضور زنان شاغل دستگاه‌های اجرایی در پست‌های مدیریتی به مردان، 14 درصد رسیده که پیش از مدیریت فعلی استان 12 درصد بوده است . 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 60 درصد از فعالان سازمان ‌های مردم نهاد زنجان،بانوان هستند، افزود: بانوان زنجانی در بخش های مختلف فعالیت چشمگیری دارند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر