logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۱۷۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون امور عمرانی استاندار زنجان:

زنجان، مشکل خانه قولنامه ای ندارد

زنجان،-مشکل-خانه-قولنامه-ای-ندارد

معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: مشکل خانه های قولنامه ای بیشتر در شهرهای کوچک و شرقی استان است و در شهر زنحان این مشکل در حد بسیار پایین قرار دارد.

مهرداد سلطانی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;، اظهار داشت: در حال حاضر در شهر زنجان خانه ها و اراضی قولنامه ای بسیار کم است.

وی با بیان اینکه شهر زنجان در گذشته بیشتر درگیر خانه های مسکونی قولنامه ای بوده است، افزود: بخشی از این منازل در  سکونتگاه های غیر رسمی و جامعه هدف بازآفرینی شهری قرار داشتند.

این مسئول بیان داشت: در یک مقطع زمانی با استفاده از قوانین ثبت این خانه ها از قولنامه ای بودن خارج شده اند و در حال حاضر مشکل سند ندارند.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه مشکل خانه های قولنامه ای بیشتر در شهرهای کوچک و شرقی استان زنجان وجود دارد، گفت: اکثر این منازل قولنامه ای و بوده و یا دارای اسناد مشاعی هستند.

سلطانی با بیان اینکه این افراد برای دریافت پروانه ساختمانی با مشکل مواجه می شوند،افزود: در گذشته کمیته احراز مالکیت فعال بود که در حال حاضر فعالیتی ندارد.

وی از فعال سازی کمیته احراز مالکیت در زنجان خبر داد و گفت: با فعالیت این کمیته با طی فرآیند قانونی چنین منازلی از ثبت سند می گرفتند که تلاش می شود این کمیته دوباره راه اندازی شود.

بیشتر بخوانید

این مسئول مناطق اسلام آباد و بی سیم زنجان را جزو مناطقی عنوان کرد که در گذشته با مشکل سند مواجه بودند، افزود: اما با فعالیت کمیته احراز مالکیت این مشکل در این دو منطقه حل شده است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه بیشترین مشکل مربوط به زمین هایی است که دیوار کشی نشده است،خاطرنشان کرد: برخی از این زمین نیز بدون مجوز بوده اند که نتوانسته اند از قانون ثبت استفاده کنند.

سلطانی گفت: ارائه مجوز ساخت و ساز در شهرهای شرقی استان چون دیوار کشی انجام نشده و ساخت و سازی اتفاق نیفتاده است، امکان پذیر نیست.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر