logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۱۷۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان:

150 هکتار از اراضی ملی زنجان طعمه حریق شد/ 30 تن محموله قاچاق چوب در زنجان توقیف شد

150-هکتار-از-اراضی-ملی-زنجان-طعمه-حریق-شد-30-تن-محموله-قاچاق-چوب-در-زنجان-توقیف-شد

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به میزان آتش سوزیها در استان زنجان گفت: امسال 150 هکتار از اراضی ملی زنجان طعمه حریق شد.

عباس لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تعداد وقوع آتش سوزی‌ها در استان زنجان اظهار کرد: تا به امروز 15 مورد آتش سوزی در مراتع استان زنجان اتفاق افتاده است.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در چند روز گذشته یک مورد آتش سوزی در منطقه تهم گزارش شد که با بررسی صحنه توسط کارشناسان مشخص شد که علت آتش سوزی عمدی بوده است افزود: با بررسی‌های اولیه عامل ایجاد آتش سوزی نیز توسط نیروی انتظامی شناسایی و دستگیر شده و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

بیشتر بخوانید:

آتش سوزی گندمزارهای زنجان با تلاش آتش‌نشانان مهار شد+ عکس

وی در مورد کمبود نیروی انسانی منابع طبیعی در حفظ و حراست از اراضی ملی افزود: همه ساله این مشکل را داریم و امسال نیز با این مشکل مواجه هستیم.

لطفی در خصوص وضعیت امکانات مقابله با آتش سوزی‌ها در زنجان افزود: بخشی از امکانات مورد نیاز نیروهای امسال خریداری شد.

عامل بیش از 90 درصد آتش سوزیها انسانی است

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به همکاری ارگان‌های مختلف در عملیات‌های اطفای حریق بیان کرد: در آتش سوزی‌های امسال ارگانهای مختلف اعم از هلال احمر، نیروی انتظامی، بسیج و فرمانداریها پای کار بودند و در اطفای حریق همکاری بسیار خوبی داشتند.

وی با بیان اینکه در اثر آتش سوزی‌های امسال در حدود 150 هکتار از اراضی ملی استان طعمه حریق شد افزود: عامل بیش از 90 درصد آتش سوزیها انسانی است.

کشف 10 محموله قاچاق چوب در زنجان

لطفی در خصوص قاچاق چوب و مقابله یگان حفاظت منابع طبیعی عنوان کرد: بیشترین قاچاق چوب در شهرستان طارم اتفاق می‌افتد که نیروهای یگان حفاظت نیز در این شهرستان در این حوزه فعال شدند و با عاملان برخورد خواهد شد.

وی عنوان کرد: در این شهرستان درختان گرود و چنار قاچاق بوده که قاچاقیان این درختان را از شهرستان طارم به سمت استان قم جهت مبل سازی حمل می‌کنند.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه امسال در حدود 10 مورد محموله قاچاق چوب در سطح استان زنجان کشف شده است افزود: در مجموع حدود 30 تن چوب قاچاق توقیف شده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر