logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۱۷۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

افزایش 34 درصدی ماندگاری گردشگران خارجی در زنجان

افزایش-34-درصدی-ماندگاری-گردشگران-خارجی-در-زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: متوسط اقامت گردشگران خارجی در سال جاری به  2 هزار و 421 نفر شب اقامت رسیده است که افزایش 34.5درصدی را نشان می دهد.

یحیی رحمتی امروز در گفت  و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در سه ماهه اول سال گذشته 2 هزار و 828 نفر گردشگر خارجی از جاذبه های گردشگری استان زنجان بازدید کردند که این آمار امسال به 2 هزار و 848 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در زمینه حضور گردشگران داخلی در زنجان نزدیک 10 هزار نفر کاهش داشتیم،افزود: این موضوع نشات گرفته از وضعیت حوادث و کاهش تردد در کل کشور بود.

این مسئول تعداد تخت های استان در حوزه هتلینگ 528 تخت بیان کرد و گفت:520 تخت نیز در هتل آپارتمان ها وجود دارد که در مجموع یک هزار و 48 در استان زنجان به گردشگران خدمات می دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان متوسط اقامت گردشگران خارجی در سال گذشته را یک هزار و 800 نفر شب اقامت عنوان کرد و گفت: امسال این آمار به  2 هزار و 421 نفر شب اقامت رسیده است که افزایش 34.5درصدی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید

 

رحمتی ادامه داد: اگر چه تعداد گردشگران داخلی کاهش داشته است اما میزان اقامت نسبت به سال قبل افزایش دارد.

وی با بیان اینکه پارسال متوسط اقامت در هتل ها و مراکز اقامتی 30 هزار و 825 نفر بود،بیان داشت: امسال این آمار به 32 هزار و 721 نفر شب رسیده است که آمار خوبی برای ماندگاری گردشگر و منتفع شدن تاسیسات گردشگری از اقتصاد گردشگری است.

این مسئول گفت:مجموع اقامت در سه ماهه اول سال جاری در مراکز رسمی و غیر رسمی 98 هزار و 923 نفر گزارش شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر