logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۱۷۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه خبرداد

برگزاری المپیاد قرآنی در گستره بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه

برگزاری-المپیاد-قرآنی-در-گستره-بیش-از-۱۰۰-هزار-مدرسه-

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بزرگترین المپیاد قرآنی در گستره بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه و ۱۴ میلیون دانش‌آموز است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام سیدمصطفی حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسابقات قرآن دانش‌آموزی در چهار سال گذشته ادغام شده و برگزار این مسابقات با همکاری اداره کل اوقاف انجام می‌شود و به آموزش و پرورش واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به پیشرفت تکنولوژی استفاده از فناوری‌های نوین در مسابقات قرآن استفاده می‌شود عنوان کرد: بخشی از این موضوع را با مکمل‌های دیگر جبران می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه مسابقات حفظ جزء ۳۰ سال گذشته سازمان اوقاف و امور خیریه با همکاری آموزش و پرورش برگزار کرد افزود: این مسابقات در قالب یک هزار و ۴۵۲ اجرا شده که بیش از ۲ میلیون دانش‌آموز در آن شرکت کردند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه امروزه امکان این وجود ندارد که همه فرآیند آموزش و مسابقه به شکل حضوری برگزار شود، اظهار کرد: سال گذشته بخشی از فرآیند آموزش و مسابقات از طریق نرم‌افزارهایی که ایجاد شده انجام شده و در آینده این روند توسعه بیشتری خواهد یافت.

بیشتر بخوانید

این مسئول با اشاره به اینکه مسابقات قرآن اوقاف به شکل کاملاً حرفه‌ای و رقابت‌ها در آموزش و پرورش بیشتر با هدف تشویق دانش‌آموزان به معنویت و فعالیت‌های قرآنی است، یادآور شد: اما در عمل خروجی در ارتباط با شناسایی نخبگان قرآنی در هر دو مسابقه نزدیک و تنگاتنگ است.

 

وی ابراز کرد: مقایسه نتایج مسابقات قرآن اوقاف با مسابقات قرآن آموزش و پرورش حاکی از اختلاف اندک در شناسایی نخبگان قرآنی در مسابقات کشوری داشت.

حسینی خاطر نشان کرد: افرادی که به عنوان نخبگان قرآنی در محافل بزرگ کشور حضور می‌یابند، خروجی همین مسابقات است. مسابقات امروز، بزرگترین المپیاد قرآنی در گستره بیش از ۱۰۰ هزار مدرسه و ۱۴ میلیون دانش‌آموز است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر