logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۴
[ شناسه خبر : ۱۱۷۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معضل قاچاق چوب در زنجان؛

قاچاق چوب تهدید برای جنگل‌های طارم؛ عاملان قاچاق چوب به مراجع قضایی معرفی می‌شوند

قاچاق-چوب-تهدید-برای-جنگل‌های-طارم؛-عاملان-قاچاق-چوب-به-مراجع-قضایی-معرفی-می‌شوند

جنگل‌های طارم یکی از ظرفیت‌های مهم استان زنجان محسوب می‌شود که طی سالهای اخیر قطع بی‌رویه و حالا قاچاق چوب باعث نگرانی‌ مردم و دوستداران محیط‌ زیست در این منطقه شده است.

به گزارش موج رسا; جنگل‌های طارم یکی از بکرترین و نادرترین منطقه ایران است که بدلیل مسیر صعب العبورش زیبایی‌های فراوانی در دل خود دارد اما در این میان برخی از فرصت طلبان به قطع درختان در این منطقه و تخریب منابع طبیعی به دنبال سود کلان هستند.

عباس لطفی معاون یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در خصوص برخورد با عاملان قاچاق چوب در استان زنجان به ویژه طارم گفت: با عاملان قاچاق برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی از کشف 3 تن قاچاق چوب در زنجان خبرداد و افزود: این محموله از انواع چوب جنگلی و ممنوع القطع در مسیر تهم- چورزق بود که توسط مامورین منابع طبیعی کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید:

کشف و ضبط 39 تن قطعات چوب درختان جنگلی در طارم

لطفی تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان در حین گشت زنی و کمین در مسیر تهم- چورزق به یک دستگاه خودروی نیسان مشکوک شده و آن را توقیف می‌کنند.

وی افزود: پس از بازرسی بار نیسان 3 تن چوب جنگلی قاچاق از نوع چنار جنگلی و گردو که قطع آنان ممنوع بوده را کشف و ضبط می‌کنند.

به گفته لطفی بار قاچاق کشف شده در اولین فرصت به پارکینگ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان منتقل و راننده نیسان نیز پس از دستگیری به مراجع قضایی معرفی شد.

معاون یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان خاطر نشان کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره کل به صورت 24 ساعته و نامحسوس برای حراست از اراضی ملی فعالیت می‌کنند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر