logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۱۷۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
آتش سوزی در استان زنجان؛

10 هکتار از باغات روستای زرند خدابنده در آتش سوخت

10-هکتار-از-باغات-روستای-زرند-خدابنده-در-آتش-سوخت

آتش سوزی این روزها که در مناطق استان زنجان اتفاق می‌افتد که به گفته منابع طبیعی عامل 90 درصد این آتش سوزیها انسانی بوده باعث از بین رفتن منابع طبیعی و پوشش‌های گیاهی می‌شود.

به گزارش موج رسا; آتش سوزی‌ها در مراتع استان که بیشتر در فصل تابستان اتفاق می‌افتد باعث از بین رفتن پوشش گیاهی در مراتع طبیعی می‌شود و گاها این آتش سوزی در مزارع محصولات کشاورزی و باغات اتفاق می‌افتد که باعث خسارت مالی برای کشاورزان می‌شود.

ایرج خانی پور جانشین فرمانده انتظامی استان در مورد  وقوع آتش سوزی در سطح 10 هکتار ازباغات میوه  روستای زرند  شهرستان خدابنده افزود: علت آتش سوزی در دست بررسی است.

بیشتر بخوانید:

آتش سوزی گندمزارهای زنجان با تلاش آتش‌نشانان مهار شد+ عکس

وی تصریح کرد: به دنبال اعلام یک فقره آتش سوزی به پلیس، ماموران انتظامی بخش سجاسرود به محل اعزام شدند تا علت وقوع حارثه را بررسی کنند.

خانی‌پور خاطر نشان کرد: با حضور پلیس در محل مشخص شد که آتش سوزی در سطح 10 هکتار از باغ های میوه  روستای اطراف شهرستان خدابنده رخ داده است.

وی تصریح کرد: با کمک پلیس، نیروهای امدادی و مردم منطقه آتش پس از حدود 4 ساعت تلاش بی‌وقفه مهار شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به اینکه در این آتش سوزی بیش از هزار اصله انواع درخت میوه و 4 هزار بوته انگور در آتش سوختند بیان کرد: تلاش براي يافتن عامل يا عاملان اين آتش سوزي ادامه دارد و کارشناسان در حال بررسي موضوع به صورت جدي هستند.

//ع

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : حسین ] [ ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۲ ]
سیگار می کشید پرتاب نکنید تو زمین های کشاورزی
فرم ارسال نظر