logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۱۷۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس مرکز بهداشت استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

هیچ موردی انسانی از بیماری تب کریمه کنگو در زنجان مشاهده نشده است/ لزوم رعایت مسائل بهداشتی از ذبح دام تا مصرف گوشت

هیچ-موردی-انسانی-از-بیماری-تب-کریمه-کنگو-در-زنجان-مشاهده-نشده-است-لزوم-رعایت-مسائل-بهداشتی-از-ذبح-دام-تا-مصرف-گوشت

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان‏ گفت: هیچ موردی انسانی از بیماری تب کریمه کنگو در زنجان مشاهده نشده است‏.

محمدرضا صائینی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: ما در استان زنجان هیچ مورد انسانی از این بیماری را نداشتیم.

وی با بیان اینکه برخی از دامهای از استان آلوده به این بیماری هستند، ابراز کرد: مردم باید گوشت خریداری شده باید 24 ساعت پیش سرما را گذرانده باشد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه بعد از ذبح دام تا مصرف گوشت 24 ساعت ماندگاری در سرما نیاز است، عنوان کرد: اکنون این موضوع با پیگیری‌های ما و دستورات دامپزشکی استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: کسانی که به صورت قربانی و برای مصرف دامی را ذبح می‌کنند نیز باید توجه داشته باشند که گوشت تازه مصرف نکرده و 24 ساعت ماندگاری در سرما را رعایت کنند.

صائینی با تاکید بر اینکه جمود نعشی باید بعد از ذبح دام اتفاق بیفتد، خاطرنشان کرد: این جمود نعشی با موادی که ازاد می‌کند، باعث می‌شود که ویروس از بین برود.

وی بیماری تب کریمه را یک بیماری مشکترک بین انسان و حیوان دانست و گفت: انتقال این این بیماری از طریق ذبح دام، گوشت آلوده و کنه روی حیوان منتقل می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان با تاکید بر انجام نظارتهای دقیق تصریح کرد: اقدامات خوبی برای جلوگیری از شیوع این بیماری در استان انجام می‌شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر