logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۱۷۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

انگلیس پرونده سیاه و ننگینی در مواجهه با ایران دارد/ برخی اسلام ستیزان به دنبال افزایش فساد و بی بند و باری در ایران هستند

انگلیس-پرونده-سیاه-و-ننگینی-در-مواجهه-با-ایران-دارد-برخی-اسلام-ستیزان-به-دنبال-افزایش-فساد-و-بی-بند-و-باری-در-ایران-هستند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به توقیف نفتکش ایرانی توسط انگلیس گفت: انگلیس پرونده سیاه و ننگینی در مواجهه با ایران دارد.

به گزارش موج رسا; آیت الله خاتمی امروز در خطبه های نماز جمعه شهر زنجان با اشاره به ۲۱ تیر سالروز قیام خونین مردم مشهد برای مقابله با توطئه کشف حجاب استعماری رضا خان اظهار کرد: دشمن و استعمارگران برای ورود به یک کشور اسلامی دو راه را در پیش می گیرند که یکی، راه جنگ و خونریزی و از بین بردن اسلام ناب است.

وی افزود: بعد سال ۱۹۱‌۹ میلادی انگلستان احساس کرد  که نمی تواند در کشورهای اسلامی بر تمام شئون مسلط شود، بنابراین، تصمیم گرفت با اسلام مقابله کند تا کم کم روح اسلام، محتوای اسلام، اندیشه اسلام ، توحید و مبارزه با ظلم و تسلیم در برابر اسلام را از بین ببرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه انگلیسی ها از همان موقع تصمیم گرفتند تا در کشورهای اسلامی اسلام زدایی کنند، خاطرنشان کرد: انگلستان در ان زمان اسلام زدایی را در    ایران، ترکیه، افغانستان و پاکستان آغاز کرد.

وی با اشاره به همراهی رضا خان با اسلام زدایی در ایران یادآور شد: رضا خان تنها یک بار سفر خارجی داشت و دستاورد این سفر هم برای اسلام زدایی بود و در نخستین اقدام به دنبال این بود تا خانمها چادر و علما عمامه از سر بردارند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه رضاخان در این کار با خشونت تمام هم رفتار کرد، گفت: برخی اسلام ستیزان نیز اکنون برای ضربه زدن به ایران اسلامی به دنبال افزایش فساد و بی بند و باری در جامعه هستند.

وی با تاکید بر اینکه تعداد زیادی از نسل جوان جامع حواسشان جمع است که باید از این هم بیشتر شود، عنوان کرد: انتظار هوشیاری از نسل جوان را در شرایط فعلی داریم.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به ۲۳ تیر ماه سالروز آغاز عملیات رمضان افزود: این روز آغاز عملیات رمضان در شهر بصره بود که بعد از این زمینه پبروزی در عملیات های دیگر فراهم شد.

وی به ۲۶ تیر ماه سالروز آغاز به کار شورای نگهبان در کشور ابراز کرد: شورای نگهبان از ارکان اصیل نظام برای صیانت از جمهوریت و اسلامیت نظام و چشم بیدار و هوشیار در جامعه اسلامی است.

آیت الله خاتمی با اشاره به نتیجه استقامت و مقاومت در جامعه بیان کرد: انگلیس پرونده سیاه و ننگینی در ایران دارد، در جنگ حهانی اول ایران توسط نیروهای انگلیس اشغال شد.

وی با ببان اینکه انگلیسی ها در دو سال ۴۰ درصد مردم ایران را به خاطر قحطی از بین بردند، گفت: انگلیس در دوران دفاع مقدس نیز یکی از حامیان برای صدام بود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه بعد از پایان جنگ نیز سفارت انگلیس مرکز توطئه بود  ، عنوان کرد: در فتنه های ۷۸ و ۸۸ سفارت انگلیس برنامه می داد و پناهگاه فتنه گران بود.

وی تصریح کرد: انگلیس امروز برای خوش رقصی به امریکا نفتکش ما را توقیف کرده است که باید با منطق خودشان با انگلیسی ها برخورد کرد.

آیت الله خاتمی با اشاره به کاهش تعهدات برجامی ایران بیان کرد: ایران سربلند بعد از وعده های دروغین امریکا و اروپا تعهدات خود را کم کرد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه گام دوم کاهش تعهدات رسما اعلام شد، گفت: در مورد این موضوع شاهد یکصدایی در کشور هستیم و گام سوم نیز حق قانونی ما است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر