logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۱۷۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی:

فشار مالیاتی به بخش تولید موجب التهاب در اقتصاد می شود

فشار-مالیاتی-به-بخش-تولید-موجب-التهاب-در-اقتصاد-می-شود

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: فشار مالیاتی به بخش تولید به افزایش التهاب دامن می زند.

حسین محمودی اصل امروز در گفت و گو با خبرنگارموج رسا; ، اظهار داشت: به منظور دریافت مالیات از بخش های مختلف جامعه باید ساز و کار لازم طراحی شود.

وی با بیان اینکه بیشتر دلالان از ارائه مالیات خودداری می کنند، افزود: اگر این سیستم طراحی شود اگر چه زمانبر خواهد بود اما می تواند بخشی از مشکلات را حل کند.

این مسئول برضرورت ارائه کار کارشناسی در برابر دلالانی تاکید کرد و گفت: شفافیت سیستم مالیاتی موجب جلوگیری از فرار مالیاتی می شود که تنها راه اصلاح آن،اصلاح ساختار بودجه است.

 کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به فشار مالیاتی متوجه به بخش تولید،تصریح کرد: فشار مالیاتی به بخش تولید به افزایش التهاب دامن می زند.

محمودی اصل خاطرنشان کرد: صرف اینکه از محل مالیات به منابع برسـیم نباید منجر به نابودی تولید و تعطیلی بنگاه های تولیدی و افزایش بیکاری شود.

وی با بیان اینکه در سال رونق تولید ضروری است به این بخش توجه ویژه ای شود، افزود: فشار مالیاتی موجب تعطیلی تولید می شود و به رونق آن کمک نمی کند.

بیشتر بخوانید

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: حرکت به سمت شفافیت لازمه اجرای هر طرحی محسوب می شود چرا که در نبود شــفافیت، دلالان با شیوه های مختلف سوء استفاده می کنند.

محمدی اصل با بیان اینکه طرح های اصلاحی دولت در اینز مینه تنها در حد شعار باقی مانده است، افزود: این امر زیان های جبران نشدنی را بر تولید و اقتصاد کشور وارد کند.

وی برضرورت شفافیت در همه حوزه های اقتصادی تاکید کرد و گفت: با دریافت درآمدهای مالیاتی بجا، منابع مالی مطمئنی باید جایگزین سهم نفت شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر