logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۳
[ شناسه خبر : ۱۱۶۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان:

علت بیش از 90 درصد تصادفات خطای انسانی است/ محور گاوازنگ متولی خاصی ندارد

علت-بیش-از-90-درصد-تصادفات-خطای-انسانی-است-محور-گاوازنگ-متولی-خاصی-ندارد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به اینکه بیشتر امسال 4 نفر در اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند گفت: عامل بیش از 90 درصد تصادفات در استان زنجان خطای انسانی است.

به گزارش موج رسا; علی اصغر شیرمحمدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه عامل عمده تصادفاتی که در درون شهری و برون شهری اتفاق می‌افتد خطای انسانی است اظهار کرد: بالای 90 درصد تصادفاتی که در استان زنجان اتفاق می‌افتد خطای انسانی است.

وی با اشاره به اینکه برخی محورها مانند محور گاوازنگ متولی خاصی ندارد افزود: هیچ ارگانی مسئولیت مناسب سازی این محور را بر عهده نمی گیرد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: آمار بالای تصادفات جاده‌ای یکی از دغدغه‌های مقام رهبری بوده و به طور متوسط سالانه بالای 16 هزار نفر در اثر تصادفات جان خود را از دست می‌دهند.
شیرمحمدی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته استان زنجان جزو استانهایی بود که کاهش تصادفات درون شهری را داشت افزود: در سه ماهه نخست سال گذشته 6 نفر در تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند که امسال به 4 نفر کاهش یافته است.
وی بیان کرد: تصادفات جرحی نیز از 551 مورد به 516 فقره کاهش یافته که 8 درصد کاهش را نشان می دهد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان عنوان کرد: بیشتر تصادفات فوتی در شب اتفاق می افتد که امسال سه فقره از تصادف فوتی درون شهری در شب اتفاق افتاده است.
وی با تاکید بر استفاده سرنشینان از کمربند ایمنی بیان کرد: متاسفانه در بسیاری از تصادفات فوتی شاهد عدم استفاده از کمربند ایمنی هستیم.
شیرمحمدی گفت: در خیلی از تصادفات سرنشینانی که از کمربند استفاده کردند زنده ماندند و موارد زیادی داشتیم که از کمربند استفاده نکردند جان خود را از دست دادند.
وی همچنین آمار تفکیکی از تصادفات رخ داده در ارتباط با نوع خودرو نیز ارائه کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد خودروهای سواری 70 درصد و موتورسیکلت‌ها در 13 درصد تصادفات دخیل هستند.
ضبط و ابطال گواهینامه جریمه رانندگان دارای نمره منفی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان بیان کرد: بر اساس قوانین راهنمایی و رانندگی  تخلفاتی که بیشترین نقش را در تصادفات یا بی‌نظمی‌های ترافیکی دارند مشمول نمره منفی می‌شوند.
وی خاطر نشان کرد: اگر راننده‌ای برای بار اول 30 نمره منفی بگیرد به مدت سه ماه از رانندگی محروم و گواهینامه‌اش ضبط می‌شود و دیگر حق رانندگی ندارد و این دسته از رانندگان بعد از پایان سه ماه می‌توانند با پرداخت 60 هزار تومان به خزانه دولت مجدداً فرصت ورود به عرصه رانندگی را داشته باشند.
شیرمحمدی افزود: اگر راننده بعد از بازگشت به عرصه رانندگی دوباره نمره منفی بگیرد و آمار نمره منفی‌اش به 25 برسد مجدداًگواهینامه‌اش به مدت 6 ماه ضبط  و بعد از سپری کردن 6 ماه با پرداخت جریمه 90 هزار تومانی می‌تواند رانندگی کند.
وی تصریح کرد: اگر راننده برای مرحله سوم تخلف کند و نمره منفی‌اش به 20 برسد گواهینامه‌اش ابطال  و تا یکسال حتی حق شرکت برای گرفتن گواهینامه را نیز ندارد و چنین فردی بعد از گذشت یکسال ضمن واریز 150 هزار تومان جریمه نقدی به خزانه عمومی می‌تواند در فرآیند ثبت‌نام و دریافت گواهینامه شرکت و در صورت قبولی در آزمون مربوطه، گواهینامه دریافت کند.
//ع
 
 
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر