logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۱۶۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس راه استان زنجان:

عامل 68 درصد تصادفات برون شهری خستگی و خواب آلودگی است/ 45 نفر در اثر سوانح رانندگی در جاده‌های استان زنجان جان خود را از دست دادند

عامل-68-درصد-تصادفات-برون-شهری-خستگی-و-خواب-آلودگی-است-45-نفر-در-اثر-سوانح-رانندگی-در-جاده‌های-استان-زنجان-جان-خود-را-از-دست-دادند

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به علت تصادفات جاده‌ای گفت: عامل 68 درصد تصادفات برون شهری خستگی و خواب آلودگی است.

به گزارش موج رسا; عباس مظفری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به استفاده از لباس دوربین‌دار توسط نیرو‌های پلیس راه استان زنجان اظهار کرد: این طرح در استان زنجان راه اندازی شده و پرسنل پلیس راه مجهز به لباس‌های دوربین‌دار شدند.

وی بیان کرد: استفاده از دوربین‌ها در اعمال قانون به نیروهای پلیس کمک می‌کند و اتفاقاتی که در سر صحنه رخ می‌دهد توسط دوربین ثبت می‌شود.

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به تعداد نقاط حادثه خیز در استان زنجان بیان کرد: 120 نقطه حادثه خیز در محورهای استان زنجان شناسایی شده بود که از این تعداد 47 نقطه رفع مشکل شده است.

وی خاطر نشان کرد: 22 نقطه حادثه خیز شناسایی شده نیز با مشکلات اعتباری مواجه بوده و اقدامی در برطرف کردن آنها هنوز صورت نگرفته است.

مظفری با اشاره به اینکه درصد کمی از تصادفات مربوط به نقاط حادثه خیز است افزود: عامل بسیاری از تصادفاتی که در محورهای مواصلاتی رخ می‌دهد انسانی است.

بیشتر بخوانید:

 وی ابراز کرد: 68 درصد تصادفات مربوط به خستگی و خواب آلودگی بوده و 20 درصد نیز به علت عدم توجه راننده به جلو اتفاق می‌افتد.

رئیس پلیس راه استان زنجان با اشاره به اینکه وضعیت محورهای استان زنجان نسبت به برخی از استانهای همجوار بهتر است ولی نقاطی نیز وجود دارد که باید اصلاح شود افزود: برای رفع مشکلات نقاطی که حادثه خیز بوده با اداره راه و شهرسازی مکاتبات لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به افزایش فعالیت گشت‌های پلیس نامحسوس در محورهای استان زنجان افزود: 5 خودرو به منظور افزایش فعالیت گشت‌های نامحسوس در محورها خریداری شده و در آینده نزدیک در محورهای استان بکارگیری خواهد شد.

مظفری با اشاره به اینکه در خردادماه امسال 353 مورد حادثه رانندگی رخ داده است افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره تعداد تصادفان جاده‌ای در سه نخست امسال عنوان کرد: 998 مورد تصادفات جاده‌ای در استان زنجان رخ داده که این نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز 15 درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس راه استان زنجان 323 مورد از تصادفات جاده‌ای جرحی بوده ‌و تعداد مصدومین نیز 417 نفر بودند افزود: تصادفات خسارتی نیز 651 مورد ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه در سه ماهه اول امسال 45 نفر در اثر تصادف جان خود را از دست دادند عنوان کرد: تعداد کشته شدگان در سوانح رانندگی سال گذشته 46 نفر بود که امسال تنها یک نفر کاهش داشتیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر