logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۱۶۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دادستان عمومی و انقلاب زنجان:

ضابطین قضایی در انجام مأموریت‌های دستگاه قضایی نقش پررنگی دارند/ لزوم انجام انگشت نگاری از متهمان در کلانتری‌ها

ضابطین-قضایی-در-انجام-مأموریت‌های-دستگاه-قضایی-نقش-پررنگی-دارند-لزوم-انجام-انگشت-نگاری-از-متهمان-در-کلانتری‌ها

دادستان عمومی و انقلاب زنجان گفت: ضابطین قضایی در انجام مأموریت های دستگاه قضایی نقش پررنگ و اثر گذاری دارند.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام محسن کرمی اظهار کرد: دادستانی نسبت به ضابطینی که برای اجرای دستورات مقام قضایی دقیق و اهتمام داشته باشند حمایت همه جانبه خواهد کرد، اما در صورت کوتاهی ، عدم انجام دقیق وظایف و تخطی از چهار چوب قوانین به شدت برخورد خواهد کرد.

دادستان زنجان  در اولین برنامه بازدید از مراکز در زنجان  با حضور در کلانتری 11 ضمن بازدید از بخش های مختلف کلانتری، در دیدار با مسئولین کلانتری ضمن استماع صحبتها و مشکلات این مرکز گفت: ضابطین قضایی در انجام مأموریت دستگاه قضایی نقش پررنگ و اثر گذاری دارند ،لذا برای اجرای عدالت و برقراری نظم در جامعه بایستی اهتمام ،جدیت و سرعت عمل دردستور کار قرار گیرد .

وی تقویت واحد مشاوره حقوقی، دقت در تحقیقات از متهمین و سرعت عمل داشتن در انجام مأموریت ها را در مجموعه کلانتریها امری مهم در پیشگیری و ارائه خدمات روان و آسان به شهروندان برشمرد و افزود: حضور به موقع مأمورین سر صحنه ها و مکانهایی که گزارش درگیری و ایجاد مزاحمت می شود مورد توجه قرارگیرد.

بیشتر بخوانید:

دادستان زنجان بیان کرد: در راستای داشتن مستندات و مکشوفات  در پرونده ها و نیز حفاظت دارائیهای شهروندان  در کلانتریها بر روی اموال و  مکشوفات   حتی اموال بلا صاحب باید بر اساس تاریخ کشف برچسب درج گردد تا در فرایند رسیدگی به پرونده در محاکم قضایی با مشکل مواجه نشویم لذا این امر نیز مورد توجه  بیشتر قرار گیرد .

کرمی خاطرنشان کرد: برای حضور به موقع و بررسی صحنه جرم استفاده از گشت های موتوری و خودرویی بیشتر امری لازم و ضروری است و نباید از زمان اعلام حادثه و درگیری به سامانه 110 تا حضور و بررسی جرم وقت زیادی صرف شود  البته در مرکز استان این امر به نحو احسن انجام می شود.

وی  یکی از عوامل مهم سرعت انجام کارها در کلانتریها را انجام انگشت نگاری از متهمان در خود کلانتری بیان کرد  و یادآور شد: اگر انگشت نگاری ها در خود کلانتری ها انجام شود ضمن تسریع در کارها، در کاهش هزینه ها صرفه جویی خواهد شد و از خطرات احتمالی جابجایی متهم نیز جلوگیری خواهد شد.

وی همچنین به بهره گیری از ابزارهای نوین در مکاتبات و دریافت دستورات و ارسال گزارشها به منظور تسریع در امور، حفظ ضریب امنیتی مکاتبات و کاهش هزینه ها تأکید کرد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر