logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۷
[ شناسه خبر : ۱۱۶۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر امور زراعت جهادکشاورزی استان زنجان:

برداشت بالغ بر 460 هزار تن گندم در استان زنجان پیش‌بینی شده است

برداشت-بالغ-بر-460-هزار-تن-گندم-در-استان-زنجان-پیش‌بینی-شده-است

مدیر امور زراعت جهادکشاورزی استان زنجان از پیش‌بینی خرید 407 هزار تن گندم از کشاورزان در زنجان خبرداد و گفت: برداشت بالغ بر 460 هزار تن گندم در استان زنجان پیش‌بینی شده است.

حسین عامری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: سال زراعی جاری 285 هزار هکتار از اراضی دیم و 18 هزار هکتار از اراضی آبی استان به زیر کشت گندم رفته است.

وی تصریح کرد: امسال برداشت گندم از اوایل تیر ماه در استان آغاز شده و میزان برداشت تاکنون به 40 هزار تن رسیده است.

مدیر امور زراعت جهادکشاورزی استان زنجان از پیش‌بینی برداشت بالغ بر 460 هزار تن و خرید حدود 407 هزار تن گندم در استان زنجان خبرداد و افزود: سال گذشته بیش از 510 هزار تن محصول گندم از حدود 300 هزار هکتار از گندم‌زارهای استان برداشت شد.

وی عنوان کرد: از این میزان محصول تولیدی بالغ بر 455 هزار تن به ارزش حدود 6 هزار میلیارد ریال توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان با نمایندگی از دولت خریداری شد.

بیشتر بخوانید:

نامه نمایندگان به رئیس جمهور در خصوص تجدیدنظر در نرخ خرید تضمینی گندم

سایه سنگین دلالان بر بازار گندم

عامری تصریح کرد: عملکرد بسیار مطلوب استان در تولید و خرید گندم از کشاورزان در سال گذشته سبب شد استان زنجان ضمن قرارگیری در بین 9 استان برتر تولیدکننده گندم کشور، از نظر نرخ رشد تولید محصول در مقایسه با سال زراعی قبل نیز موفق به احراز رتبه دوم کشوری شود.

وی خاطر نشان کرد: محصول جو نیز هم‌اکنون از سطح 35 هزار هکتار از اراضی زراعی استان در حال برداشت است و پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر 65 هزار تن جو از این سطح برداشت شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر