logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۹
[ شناسه خبر : ۱۱۶۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

اتخاذ رویه‌های واحد قضایی در کاهش اطاله دادرسی ضروری است/ از تصمیمات هیجانی در صدور احکام اعسار پرهیز شود

اتخاذ-رویه‌های-واحد-قضایی-در-کاهش-اطاله-دادرسی-ضروری-است-از-تصمیمات-هیجانی-در-صدور-احکام-اعسار-پرهیز-شود

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: اتخاذ رویه‌های واحد قضایی در کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی به پرونده ها امری ضروری است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی امروز در نشست مشترک قضات شعب حقوقی تجدید نظر ،بدوی حقوقی و روسای حوزه های قضایی استان که با موضوع بررسی مشکلات موجود در رسیدگی به پرونده های حقوقی و اتخاذ رویه های واحد قضایی برگزار شد، اظهار کرد: هدف از تشکیل این نشست را ایجاد تعامل ،اتخاذ رویه های واحد و بر طرف کردن ابهاماتی که در شعب تجدید نظر و محاکم حقوقی وجود دارد بیان کرد .

وی برگزاری نشست ها ی فصلی بین قضات تجدید نظر و محاکم بدوی  را اقدامی اثر گذار  در جهت تبادل نظر و اتخاذ تصمیمات واحد برای تسریع در رسیدگی پرونده ها و کاهش اطاله دادرسی برشمرد.

رئیس شورای قضایی استان زنجان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و رییس قوه قضائیه در  خصوص صدور حکم اعسار گفت: باید از تصمیمات هیجانی پرهیز و در صدور احکام اعسار خصوصا در مورد زنان ملاحظات لازم صورت گیرد  و  دلایل رد و قبول اعسار با ذکر دلایل و ادله در پرونده درج گردد.

بیشتر بخوانید:

وی با اشاره به  آمار موجود  در نقض آرا درشعب تجدید نظر استان افزود: طبق سند تحول ابلاغی از طرف رییس قوه قضاییه باید تا شش ماهه دوم این آمار به پایین تر درصد برسد  وبرای تحقق این امر به یک همت مضاعف نیاز  داریم.

حجت الاسلام صادقی نیارکی جلب اعتماد عمومی  و رضایت مندی مردم به قوه قضاییه را یزرگترین سرمایه دستگاه قضایی دانست و تاکید کرد: تمامی همکاران، مدیران و قضات باید با کمال ادب، گشاده رویی و حوصله کامل با مراجعین  برخورد کرده و با اخلاق حسنه ، ادبیات صحیح و درست راهنمایی کنند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر