logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۱۶۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

تصفیه خانه آب شهرهای ابهر و خرمدره با حضور وزیر نیرو افتتاح می شود

تصفیه-خانه-آب-شهرهای-ابهر-و-خرمدره-با-حضور-وزیر-نیرو-افتتاح-می-شود

استاندار زنجان گفت: تصفیه خانه آب شهرهای ابهر و خرمدره به زودی و با حضور وزیر نیرو افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی در حاشیه بازدید از تصفیه خانه آب شهرهای ابهر و خرمدره اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه مشکل آب شهرهای ابهر و خرمدره رفع و دیگر افت فشار و یا قطعی آبی در این شهرها نخواهیم داشت.

محمد عزیزی نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید از تلاش‌های بی‌وقفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان تقدیر کرد و اظهار داشت: پیشرفت فیزیکی این طرح در چند ساله اخیر بسیار قابل توجه بوده است.

وی با بیان اینکه تصفیه خانه آب شهرهای ابهر و خرم‌دره به زودی با حضور مقامات کشوری به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: این پروژه به عنوان برگ زرینی از خدمات نظام در استان زنجان و یک پروژه ماندگار ثبت خواهد شد.

علیرضا جزء قاسمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان نیز گفت: با اجرای طرح آبرسانی به شهرهای ابهر و خرمدره سالانه 12 میلیون متر مکعب آب شرب از سد کینه ورس به شهرهای ابهر و خرمدره تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

   احداث 5 تصفیه خانه فاضلاب آب شرب در شهرهای استان زنجان

   تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره با 80 درصد پیشرفت تا دهه فجر افتتاح می‌شود

وی گفت: این طرح با هدف تامین آب از منابع سطحی و کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی و همچنین رفع مشکل کمبود آب و قطعی های مکرر در ابهر و خرمدره اجرا شده است افزود: برای اجرای این طرح  بیش از ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار تصویب ‌شده است.

جزء قاسمی عنوان کرد: با توجه به مشکلات تأمین آب شرب شهرهای مذکور و افت بالای سطح آب‌های زیرزمینی در این منطقه، رفع این مشکل در اولویت کاری شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفت و کار احداث تصفیه‌خانه آب این شهرها در مساحتی به وسعت بیش از ۹ هکتار آغاز شد.

وی افزود: این طرح شامل احداث تصفیه‌خانه آب شهرهای ابهر و خرمدره با ظرفیت ۴۰۰ لیتر بر ثانیه، خطوط انتقال و جمع‌آوری آب به طول بیش از ۵۸کیلومتر و احداث ۵ باب مخزن به حجم ۲۳ هزار مترمکعب است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر