logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۱۶۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
گفت‌‎‌و‎گوی موج رسا با بنیانگذار کاراته بانوان زنجان؛

اعتقادات و حجاب از همه چیز برایم مهمتر است/ چالش نماز اول وقت برای شاگردانم برگزار می‎کنم

اعتقادات-و-حجاب-از-همه-چیز-برایم-مهمتر-است-چالش-نماز-اول-وقت-برای-شاگردانم-برگزار-می‎کنم

بنیانگذار کاراته بانوان زنجان گفت: اعتقادات، حجاب و چادر از همه چیز برایم مهمتر است و بدون چادر در آزمون‌های مربیگری شرکت نمی‎کنم.

به گزارش موج رسا; پایبندی بانوان به حجاب، آنان را در رسیدن به مدارج عالی معنوی کمک می‎کند و از سقوط به پرتگاه‎هایی که در سر راه آنان قرار دارد، مانع می‎شود.

بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را در مسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

این هفته فرصتی است تا با بانوان فعال فرهیخته استان زنجان در حوزه‌های سیاسی،اجتماعی، فرهنگی،هنری و ورزشی به گفت‎و‎گو بنشینیم.

سکینه محرمی یگانه یکی از بانوان فعال عرصه ورزش استان است که به عنوان بنیانگذار کاراته بانوان در زنجان خدمات ارزشمندی را ارائه کرده است و امروز کاراته بانوان زنجان مدیون فعالیت‎های این بانوی محجبه زنجانی است.

وی که از سال 74 فنون کاراته را به صورت شخصی و از همسر خود یاد گرفته و از سال 77 به عنوان مربی در زنجان فعالیت می‎کند،حجاب را مانعی برای فعالیت‎های خود نمی‌داند و معتقد است با حجاب به این مرحله از پیشرفت و ترقی در عرصه ورزش رسیده است.

محرمی در ابتدای سخن با تقدیر از حمایت‌های خانم موسوی و کاظمی در زمان آغاز فعالیت ورزشیش، می‌گوید تا کنون  مدال‌های رنگارنگی را در عرصه مربیگری کسب کرده‌ام.

بیشتر بخوانید:

وی افتخار خود را تربیت شادگران با اخلاقی عنوان می‌کند که در عرصه‎های برون مرزی، کشوری و سبکی درخشیده‌اند و شاگردانش تنها ورزشکاران استان زنجان هستند که دارای مدال ملی بوده و در رشته‎های کاتا و کمیته به اردوی تیم ملی دعوت شده‎اند.

این مربی زنجانی که نائب رئیس هئیت کاراته بوده و از سال 78 مسئول هئیت کاراته بسیج و مسئول بسیج ورزشکاران شهرستان زنجان است، ادامه می‎دهد: تلاش کرده‎ام با علم روز پیش روم و تمرین امروزم  با یک هفته پیش یکی نیست.

داور ممتاز تخصصی کاتا،اول پهلوانی،حجاب و عفاف و احترام و بعد قهرمانی را شعار خود اعلام می‌کند و می‌گوید: از 25 سالگی در خانه کاراته را یاد گرفتم و استادم همسرم سروان محمد حسین زاده رجوی است که امروز همه فنون کاراته را مدیون ایشان هستم که همواره حمایت فنی و مالی از من دارند.

وی دارای سه فرزند و یک نوه است که فرزندانش همگی در رشته کاراته قهرمان بوده و دارای مدال برون مرزی و ملی هستند.

این مربی متولد 1347 ادامه می‎دهد: به بانوان توصیه می‌کنم حتما یک رشته رزمی و دفاع شخصی را یاد یگیرند.

این ورزشکار زنجانی می‎گوید: رفتارم با شاگردانم به گونه‌ای بوده است که تاثیر مثبتی بر روی آنها داشته و اولیای دانش‌آموزان نیز از این تغییرات احساس رضایت می‌کنند.

در ورزش به حجاب و الفاظی که شاگردانم به کار می‌برند حساس هستم و اجازه نمی‎دهم کسی بی‌اخلاقی کند که خوشبختانه منش و روشم تا کنون کارساز بوده و شاگردان خوبی را تربیت کرده‎ام چرا که معتقدم قهرمانی که اخلاق نداشته باشد، جایگاهی نخواهد داشت.

محرمی می‎گوید: حجاب مانعی برای ورزش نیست با وجود اینکه داور تخصصی کاتای فدراسیون هستم بارها در آزمون به دلیل آزمون‌گیری آقایان شرکت نکرده‎ام  و مشکلی هم پیش نیامده است.

اعتقادات، حجاب و چادره از همه چیز برام مهمتر است و حتی در آزمون  دفاع شخصی پلیس نیز با چادر حاضر شدم و این کار من موجب شد تا سردار دستور دادند برای 54 نفر چادر ملی آماده شود.

توصیه من به جوانان و بانوان عمل من است، من نمی‌توانم وقتی حجاب ندارم یا بد اخلاقم  انتظار داشته باشم شاگردان با حجاب و یا با اخلاق تربیت کنم،به تذکرهای مکرر زبانی هم اعتقادی ندارم و معتقدم باید عمل من الگوی شاگردانم باشد.

وی دین گریزی جوانان را مهمترین دغدغه خود می‌داند و می‌گوید: در حلقه‎های صالحین بسیج فعال هستم،تلاش می‎کنم با یادگیری راهکارهای علمی و تجربه شخصی به صورت غیر مستقیم جوانان را هدایت کنم.

این ورزشکار از برگزاری مسابقه حدیث و چالش نماز اول وقت برای شاگردانش می‎گوید که موجب رضایت والدین هم شده است.

وی که بیش از یک هزار شاگرد در زنجان تربیت کرده است،مسئولانی همچون خانم کاظمی و  آقای امیری را پشتیبان خود در عرصه ورزش می‎داند و می‎گوید: از نظر عاطفی و فنی نیز همسرم همواره در کنارم بوده است.

از دیگر فعالیت‎های سکینه محرمی یگانه می‎توان به 25 سال تجربه مربیگری،بنیانگذاری کاراته در استان زنجان،مسئول هیئت کاراته بسیج مقاومت سپاه،نایب رئیس هیئت کاراته استان زنجان و مسئول هیئت کاراته استان زنجان اشاره کرد.

وی همچنین مسئول بسیج ورزشکاران شهرستان زنجان،موسس و مدیر باشگاه المهدی (عج) به مدت 15 سال،سرمربی حلقه صالحین بسیج،مربی برتر مروج اخلاق اسلامی( بسیج مقاومت سپاه)،کارشناس فنی،مربی و داور کاراته اداره کل آموزش و پرورش زنجان و نماینده ،مربی و داور فدراسیون کاراته_ شیتوریو ایران است.

نماینده، مربی و داور جوجیتسو،مربی دفاع شخصی پلیس،داور ممتاز لیگ فدراسیون کاراته ،مربی ملی فدراسیون کاراته کشور،بالاترین درجه کمربند مشکی استان در دفاع شخصی پلیس_جوجیتسو و مشکی دان 6 کاراته و دارای سطح پیلاتس از دیگر روزمه‌کاری این ورزشکار زنجانی است.

محرمی به عنوان فنی‌ترین مربی استان زنجان با کسب مدال‌های رنگی برون مرزی، ملی، کشوری،مدرس کاراته و دفاع شخصی در دانشگاه‌های آزاد اسلامی ابهر،پیام نور زنجان،علمی کاربردی زنجان،دانشگاه زنجان،کادر سپاه و نیروی انتظامی و گروه ذوالفقار بسیج است.

گفت‎و‎گو از ملکناز نجفی

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۸ ]
استاد محرمی بهترین مربی دنیا هست
فرم ارسال نظر