logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۱۶۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
یادداشت/ علی الماسی

یک جهان وعده!!

یک-جهان-وعده!!

تعطیلی کارخانه روغن نباتی جهان مدت‌هاست که در سکوت خبری به سرمی‌برد و این بار دیگر خبری از تجمع کارگران در مقابل استانداری زنجان نیست، گویا در این وضعیت خود کارگران نیز از وعده‌ها خسته شده و دیگر حوصله اعتراض ندارند.

به گزارش موج رسا; بعد از تعطیلی‌های مکرر کارخانه روغن نباتی جهان در سالهای اخیر و تجمعاتی که در مقابل استانداری و برخی دیگر از ادارات استان انجام می‌شد، این روزها اما بعد از تعطیلی چند ماهه این کارخانه نه خبری از عمل به تعهدات به گوش می‌رسد و نه دیگر کارگران نای اعتراض و تجمع دارند.

در دروه مسئولیت اسدالله درویش امیری استاندار سابق زنجان تعطیلی‌های مکرر و تجمعات اعتراضی کارگران را شاهد بودیم، با اینکه استاندار سابق و معاون سیاسی اش موضوع تقابلی را با مسئولان کارخانه در پیش گرفته بودند اما در نهایت برای پاسخگویی به افکار عمومی مجبور به کوتاه آمدن و حل مشکلات این واحد تولیدی برای یک مقطع کوتاهی شدند.

در مقطعی حتی کار به جایی رسیده بود که مسولان سابق استانداری زنجان سعی داشتند تا با رایزنی با وزیر صمت وقت و اسحاق جهانگیری موضوع واگذاری دوباره این کارخانه را پیگیری کنند اما مشخص نشد که معاون اول دولت روحانی نیز چه اقدامی در راستای حل مشکلات کارگران روغن نباتی جهان کرده است.

کارخانه روغن نباتی جهان که یکی از کارخانجات خوب استان بوده و چند صد کارگر را در خود جای می‌داد و در شیفت‌های روز و شب مشغول فعالیت بود، نه تنها امروز باری از دوش بیکاری استان برنداشته بلکه مشکلی نیز بر مشکلات اشتغال استان افروده است و قولهای مسئولان نیز تا این لحظه همگی در حد شعار و حرف بوده است.

بعد از روی کارآمدن فتح‌اله حقیقی استاندار زنجان بازدید از این کارخانه نیز جزو برنامه‌های مرد تازه نفس استانداری زنجان قرار گرفت و حقیقی تاکید کرد که به دنبال حل مشکل این کارخانه است تا دیگر کارگران را مقابل استانداری زنجان نبیند.

این بارکه جلسات مسئولان استان با مدیران کارخانه روغن نباتی جهان در چند نوبت در تهران و زنجان برگزار شد و حتی خبرهایی رسید که مسئولان کارخانه سعی دارند با توسعه فعالیت‌شان در زنجان تعداد بیشتری از کارگران را مشغول کار کنند اما هرچقدر زمان گذشت این حرفها نه تنها در حد شعار باقی ماند، بلکه چرخ کارخانه نیز بیش از گذشته متوقف شد.

بیشتر بخوانید:

تامین مواد اولیه این بار مشکلی است که از طرف معاون اقتصادی استاندار زنجان در خصوص روغن جهان مطرح شده است، بعد از گذشت ماه‌ها هنوز مشخص نیست که تکلیف کارگران روغن نباتی جهان چه خواهد شد؟ و آیا قولهای رنگارنگی که مسئولان برای کارگران این کارخانه داده بودند به رنگ واقعیت بدل خواهد شد؟

از مسئولان استانی و کشوری حوزه تولید و صنعت پذیرفته نیست که در حل معضل واحدی مانند روغن جهان عاجز باشند، وقتی کارخانه روغن نباتی جهان توانسته بخش قابل توجهی از بدهی‌هایش را پرداخت کند، چرا برای شروع دوباره این واحد تولیدی اقدام نمی‌شود.

مسئولان سابق استانداری زنجان که مالک کارخانه را کارشکن معرفی می‌کردند، چرا با وجود آن همه اختیار در مقابلش نمی‌ایستادند و از ابزارهای قانونی خود استفاده نمی‌کردند؟ و چرا مسئولان فعلی استان نیز با وجود ماه‌ها تعطیلی این واحد خم به ابرو نمی‌آورند و کارگران این واحد بزرگ تولیدی را به فراموشی سپرده اند؟

فتح اله حقیقی که یکی از افتخاراتش را در دوران مدیریتش در زنجان برگزاری جلسه رفع موانع تولید در خود واحدهای تولیدی می‌داند، برای یک بار هم که شده این جلسه را با حضور اصحاب رسانه در کارخانه روغن نباتی جهان برگزار کند تا مردم و کارگران این کارخانه حقیقت موانع تولید روغن جهان را بدانند تا این همه شاهد وعده‌هایی نباشیم که امروز را به فردا فروخته و سر و ته معلومی هم نداشته باشد.

در سالی که به نام رونق تولید نام نهاده شده از کار افتادن چرخهای تولید و آن هم به خاطر عدم مدیریت درست برای هیچ کس پذیرفته نیست چرا که راه افتادن این واحد تولیدی نه تنها کارگران زیادی را نان خواهد داد بلکه نیاز عمده کشور به روغن نباتی را هم تامین خواهد کرد.

فتح‌اله حقیقی اگر می‌خواهد نام نیکی از خود در زنجان به جای بگذارد باید بر روی مشکلاتی دست بگذارد که استانداران قبل از خود نتوانستند بر آنها فائق بیایند، حال این گوی و این میدان...

علی الماسی

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر