logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۱۶۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
دادستان کل کشور:

شعب ویژه رسیدگی به جرائم فضای مجازی در دادسراهای کشور ایجاد می‌شود/ هیچ امتیازی را به پرونده نجفی قائل نیستیم؛ درخواست شکات را اجرا خواهیم کرد

شعب-ویژه-رسیدگی-به-جرائم-فضای-مجازی-در-دادسراهای-کشور-ایجاد-می‌شود-هیچ-امتیازی-را-به-پرونده-نجفی-قائل-نیستیم؛-درخواست-شکات-را-اجرا-خواهیم-کرد

دادستان کل کشور در مورد پرونده آقای نجفی گفت: هیچ امتیازی را به پرونده نجفی قائل نیستیم و درخواست شکات را اجرا خواهیم کرد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مسئله امر به معروف و نهی یک امر و وظیفه همگانی است و همه مردم در برابر منکر موظف‌اند که نهی کنند و این نیز مراتبی دارد و کسانیکه که معتقد به معارف دینی هستند با زبان ملایم و هم در عمل با فرد منکر مقابله کند اظهار کرد: دستگاه‌های نظارتی و متولیان این حوزه موظف‌اند در چارچوب قوانین با منکران در جامعه برخورد کنند.

وی تصریح کرد: به لحاظ قانون برخی از منکرانی که در جامعه جرم محسوب می‌شود و کسی آن جرم را مرتکب می‌شود مامورین انتظامی وظیفه دارند با بانیان آن جرم در جامعه برخورد کنند.

دادستان کل کشور بیان کرد: ما از کسانیکه می‌خواهند در مجموعه شهرها و جامعه امنیت حاکم شود انتظار داریم که خودشان یک سری قوانینی که برای همگان بوده را رعایت کنند و دستگاه قضایی و انتظامی مکلف به برخورد نشود.

وی عنوان کرد: باید فضایی بوجود بیاید که افرادی که می‌خواهند هنجاز شکنی کنند جرات نداشته باشند که برخی از خطوط قرمز اسلامی را از بین ببرند و خود مردم باید این فضا را بوجود بیاورند.

منتظری افزود: اگر هنجار شکنان بخواهند مرزها و خطوط قرمز را رعایت نکنند قطعا دستگاه قضایی برخورد خواهد کرد و نیروهای انتظامی مکلف‌اند که با هنجار شکنان برخورد قاطعی داشته باشند.

وی در خصوص برخورد با متخلفان فضای مجازی عنوان کرد: امروز متاسفانه فضای مجازی به درستی مدیریت نمی‌شود و آسیب‌های زیادی را از ناحیه فضای مجازی در جامعه شاهد هستیم.

دادستان کل کشور عنوان کرد: در تهران یک دادسرای مخصوصی را برای فضای مجازی داریم و در استانها نیز شعب مخصوصی را برای رسیدگی به جرائم فضای مجازی ایجاد خواهیم کرد.

وی بیان کرد: مردم بدانند کسانی در فضای مجازی به حیثیت و آبروی آنها توهین بکند و در درون کشور باشند از طریق شکایت می‌توانند اقدام کنند و اگر کسانی که در خارج از کشور هستند و از دسترس خارج اند باید مسئولان و کسانی که در حوزه فضای مجازی فعالیت دارند باید اقدام کنند.

منتظری با اشاره به پرونده آقای نجفی افزود: پرونده ایشان نیز همانند سایر پرونده‌ها روند قانونی خود را طی خواهد کرد و از نظر ما هیچ امتیازی ندارد و در این پرونده مراحل قانونی اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد: نهایتا این حق شکات اگر چنانچه قصاص را بخواهند قصاص خواهد شد و اگر هم بخواهند تبدیل به دیه و یا گذشت کنند این کار انجام خواهد شد و پرونده این فرد هیچ فرقی با سایر پرونده‌های مشابه آن ندارد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر