logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۶
[ شناسه خبر : ۱۱۶۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
نگاهی به برنامه های دهه کرامت در زنجان؛

از اعزام 255 مبلغ تا برگزاری جشنواره داستان نویسی در زنجان/ستاد دهه کرامت در زنجان تشکیل شد

از-اعزام-255-مبلغ-تا-برگزاری-جشنواره-داستان-نویسی-در-زنجان-ستاد-دهه-کرامت-در-زنجان-تشکیل-شد

برنامه های دهه کرامت از 13 تا 23 تیرماه سال جاری در زنجان برگزار می شود که اعزام 255 مبلغ از جمله برنامه های این دهه در زنجان است.

به گزارش موج رسا; حجت‌ الاسلام ولی‌ الله مصائبی با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت از برگزاری بیش از ۵۰ برنامه در استان خبرداد و گفت: در این دهه ۲۵۵ مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف شهری و روستایی استان زنجان اعزام می‌ شوند.

وی با اشاره به برگزاری طرح ملی «سلام بر امام»، قرائت زیارت امین‌الله در مساجد و مکان‌های مذهبی استان،خاطرنشان کرد: این طرح توسط ۴۰ مبلغ اجرا می ‌شود.

حجت الاسلام از برگزاری ویژه‌برنامه جشن دهه کرامت توسط روحانیون مستقر در مناطق مختلف استان خبرداد و گفت: برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، طرح ویژه فرهنگی و تربیتی نقش جوانان تمدن ساز، برگزاری 20 گفتمان دینی در پایگاه‌های اوقات فراغت از برنامه‌ های تبلیغات اسلامی در دهه کرامت محسوب می شود.

این مسئول با بیان اینکه طرح پیوند عاطفی، نشست تخصصی بانوان زینبی در گام دوم انقلاب، ارائه مشاوره توسط مبلغین و مبلغات در حوزه حجاب و عفاف، برگزاری نمایشگاه حجاب و عفاف، حمایت از فعالیت‌های فرهنگی مبلغین از دیگر برنامه های پیش بینی شده است، افزود: توزیع پوسترهای نمایشگاهی و برگزاری ویژه‌برنامه جشن مساجد و تشکل‌های محوری از برنامه‌های مهم در دهه کرامت است.

 

*برگزاری ویژه برنامه‌ «در سایه‌سار کریمان»

"مریم شعبانی" معاون، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان، نیز اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن دهه کرامت و ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا(ع)، ویژه برنامه‌ «در سایه‌سار کریمان» از ۱۳ الی ۲۳ تیرماه در زنجان برگزار می شود.

وی گفت: ویژه برنامه «در سایه‌سار کریمان» شامل برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان، مسابقه، سخنرانی، مولودی‌خوانی، نورافشانی، پذیرایی از شهروندان، همچنین اهدای هدیه به دختران جوان و نوجوان است.

این مسئول از برگزاری کارگاه‌های مشاوره رایگان، بررسی جایگاه دختران در خانواده از دیدگاه قرآن و اهل بیت، نمایش و طنز خبرداد و بیان داشت: انجام مسابقات ورزشی مختلف،برگزاری همایش پیاده روی خانواده‌ها و پیاده‌روی بازنشستگان نیروهای مسلح زنجان از دیگر برنامه‌ ها است.

این مسئول تصریح کرد: همچنین ویژه برنامه «دختران آفتاب» ۱۲ تیرماه همزمان با ولادت حضرت معصومه(ع) برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان از برپایی۸ ایستگاه صلواتی و فرهنگی، اجرای برنامه‌های روایت‌گری داستان زندگی امام رضا (ع) با همکاری دفتر نمایندگی آستان قدس استان زنجان با هدف یادآوری ولادت امام رضا (ع) و فرهنگ رضوی در پیاده‌راه سبزه‌میدان خبر داد و افزود: جشن بزرگ روز دختر نیز در اولین روز از دهه کرامت در پیاده راه سبزه میدان روبروی فرهنگ‌سرای «ارگ زنگان» از دیگر برنامه‌های در دست اجرا است.

 

*عضویت رایگان در کتابخانه های زنجان 

همزمان با دهه کرامت، روزهای پنج‌شنبه 13 تیرماه در سالروز ولادت حضرت معصومه (س)، يكشنبه 18 تیرماه سالروز ولادت حضرت شاهچراغ (ع) و روز يكشنبه 23 تیرماه سالروز ولادت حضرت امام رضا (ع) و در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی طرح عضویت نیم بهاء برای عموم مردم استان در کتابخانه های عمومی استان زنجان اجرا می شود. 

علاقمندان می توانند از ساعت 8 تا 20 روزهای ذکر شده جهت عضویت و استفاده از خدمات و برنامه های کتابخانه ها با مراجعه به کتابخانه های عمومی استان و ارایه یک قطعه عکس و تکمیل فرم عضویت به صورت نیم بهاء به عضویت کتابخانه های عمومی استان در بیایند.

 شایان ذکر است تعداد 96 باب کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی در شهرها و روستاهای استان زنجان فعالیتها و برنامه های مختلف فرهنگی را  برای اقشار مختلف مردم ارایه می نمایند.

 

 *برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به پنجم ذی‌القعده مصادف با روز تکریم امامزادگان،گفت: همزمان با این روز همایش بزرگداشت امامزادگان،با شعار«امامزادگان، ذخایر معنوی جامعه» در سجاس برگزار می شود.

حجت الاسلام جنتی گفت: تجلیل از امامزادگان، تقدیر از هیات امنا و خدام فعال و افتخاری بقاع متبرکه از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

 

*تشکیل ستاد دهه کرامت

"حجت الاسلام محمدنقی یارمحمدی" مسئول ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: ستاد دهه کرامت با حضور دستگاه های عضو شورای هماهنگی در استان تشکیل شده است.

وی از برگزاری زیارت خاصه امام رضا(ع) در همه مساجد استان در طول این دهه خبر داد و گفت: همزمان با دهه کرامت 10 مراسم جشن در 10 مسجد مزین به نام امام رضا(ع) در طول این دهه برگزار می شود. 

این مقام مسئول به برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مساجد استان به همین مناسبت اشاره کرد و گفت: دیدار با خانواده شهدا، عیادت از بیماران و سالمندان، برگزاری جلسه هماهنگی دهه کرامت با حضور دستگاه های عضو شورای هماهنگی، برگزاری نشست خبری و ارسال پیامک های مناسبتی و احادیث از دیگر برنامه های این دهه است. 

وی بیان داشت: مسابقه دلنوشته ای به امام رضا(ع) و مسابقه کتابخوانی«انسان 250 ساله(مقام معظم رهبری) از دیگر برنامه های دهه کرامت در استان زنجان است.

 

*برگزاری جشنواره داستان‌ نویسی رضوی در زنجان

هم‌زمان با دهه کرامت، زنجان میزبان دومین جشنواره داستان‌نویسی رضوی به زبان ترکی خواهد بود.

این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی از رهگذر داستان‌نویسی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی، همچنین گرامی‌داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی رضوی برگزار می ‌شود .

٢٠ تیرماه از برگزیدگان جشنواره تجلیل به عمل می‌آید و سبک زندگی و سیره زندگی امام‌ رضا (ع)، تعالیم و آموزه‌های رضوی با رویکرد کار و تلاش، رونق تولید و خدمت‌رسانی، آثار هجرت امام‌ رضا (ع) به ایران، خاندان، اصحاب و یاران امام‌ رضا (ع)، فرهنگ زیارت امام‌ رضا (ع)، همچنین خانواده، کودکان و نوجوانان محورهای جشنواره مذکور است.

بیش از ٢٠٠ اثر از استان‌ های زنجان، آذربایجان‌غربی و شرقی، اردبیل، همدان، قم، خوزستان، بوشهر، خراسان ‌شمالی و رضوی، تهران و البرز به دبیرخانه جشنواره در زنجان ارسال شده و آثار در مرحله داوری است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر