logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۱۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
حل مشکلات روغن نباتی جهان از زبان معاون استاندار زنجان

مواد اولیه روغن نباتی جهان تامین شده است/ مدیرعامل روغن نباتی جهان قول احداث دو کارخانه را در زنجان داده است

مواد-اولیه-روغن-نباتی-جهان-تامین-شده-است-مدیرعامل-روغن-نباتی-جهان-قول-احداث-دو-کارخانه-را-در-زنجان-داده-است

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: مواد اولیه روغن نباتی جهان تامین شده است و این واحد تولیدی با پرداخت مطالبات کارگران امروز به فعالیت خود ادامه می دهد.

به گزارش موج رسا; سید بیوک موسوی در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید تلاش شده است تا مدیرانی که ناتوان بودند از بدنه دولت جدا شده و مدیرانی که با بازسازی می توانستند بدرخشند، اجازه فعالیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استان زنجان در ستاد تسهیل و رفع موانع واحدهای تولیدی اقدامات موثری در استان انجام شده است، تصریح کرد: تلاش شد واحدهایی که دارای مشکلاتی بودند، به وضعیت قابل قبولی دست یابند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه در طی دو سال گذشته وضعیت کارخانه روغن نباتی جهانی معضلی برای استان محسوب می شد، تصریح کرد: این وضعیت موجب برگزاری چندین تجمع از سوی کارگران شد.

موسوی با بیان اینکه عدم حل مشکل روغن نباتی جهان به دلیل ناتوانی اداره ای بود که به دنبال حل مشکل نبودند،خاطرنشان کرد: از مالک برای حل مشکل دعوت شد که وی نیز برای حل مشکل به استانداری آمد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جلسه موجب شد تا حقوق و عیدی کارگران تا روز آخر پرداخت شود،تصریح کرد: ما تلاش کردیم مواد اولیه تامین شود روزهای آخر سال گذشته چندین ساعت وقت گذاشته شد تا مشکلات این کارخانه حل شود.

این مسئول بیان داشت: "کارگرعزیزی که می گوید حقوق نگرفتم ما هم انسانیم و از نظر روحی متزلزل می شویم و بهم میریزیم"

وی با بیان اینکه یا می توانیم یا نمی توانیم و اگر مسئولیت قبول کرده ایم باید تا آخر برویم، افزود: اینگونه کارها باید در استان بسیار اتفاق بیفتد خیلی از موضوعات با همراهی و همدلی قابل حل است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه اگر چراغ یک واحد تولیدی نیمه خاموش است باید روشن شود و اگر روشن است باید روشن تر باشد، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا سرمایه گذاری بیشتری در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در استان انجام شود.

موسوی با اشاره به اینکه تولید و اشتغال با سرمایه گذاری ایجاد می شود و تا زمانی که موانع برای سرمایه گذاری برطرف نشود، اشتغالزایی در کار نیست، افزود: تلاش مجموعه دولت در استان ایجاد زمینه لازم برای سرمایه گذاری است.

وی با بیان اینکه مدیرعامل روغن نباتی جهان قول احداث دو کارخانه دیگر را در زنجان داده است تا ناراحتی مردم نسبت به روغن نباتی جهان کم کم زوده شود،افزود: مال مردم معامله بردار نبوده و قابل قبول نیست کارگری شش ماه حقوق نگرفته باشد.

این مسئول بیان داشت: مالک روغن نباتی جهان به دنبال پول گرفتن نبود و می خواست مشکلات را حل کند که خوشبختانه حل شد و به تعهدات خود خوب عمل کرده است.

گفتنی است، در اواخر سال گذشته،300 کارگر کارخانه روغن نباتی جهان در اعتراض به عملکرد مدیریت کارخانه و مطالبه حقوق قانونی خود، چندین بار مقابل استانداری زنجان تجمع کردند.
کارخانه روغن نباتی جهان یکی از برند های کشور در حوزه تولید انواع روغن نباتی جهان است که واحد صنعتی آن در سه راهی طارم در شرق شهر زنجان قرار گرفته است، دو سال پیش توسط هلدینگ 'کف و داروگر' خریداری شد.
اعتراض اصلی کارگران حاضر در این تجمع به عملکرد غیر قانونی مدیریت مجموعه روغن نباتی جهان بود.

عدم پرداخت اضافه کار، رعایت نکردن قانون کار، نپرداختن حق شیفت، عدم تحویل کپی قرارداد فی مابین کارگر و کارفرما، تهدید، کاهش میزان تولید، عقد قراردادهای یک ماهه و عدم رسیدگی مدیران کارخانه به مشکلات از مهمترین موضوعات مطرح شده از سوی کارگران حاضر در تجمع بود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر