logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۱۶۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
هشدارها و توصیه‌ های پلیس به زائران خانه خدا

حمل مواد مخدر، قرص‌های روان گردان و داروهای کدئین دار برای حجاج ممنوع است

حمل-مواد-مخدر،-قرص‌های-روان-گردان-و-داروهای-کدئین-دار-برای-حجاج-ممنوع-است
فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به ممنوعیت حمل مواد مخدر، قرص‌های روان گردان و داروهای کدئین دار برای حجاج گفت: با توجه به این‌که برخی از گیاهان دارویی شباهت زیادی به مواد مخدر دارد و برخی از آن‌ها برای پلیس عربستان ناشناخته است از حمل این داروها خودداری شود.

رحیم جهانبخش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اهم اهداف و برنامه ريزي منسجم و هدفمند امنيتي،انتظامي در راستاي برقراري امنيت پايدار در سطح حوزه استحفاظي فرودگاه اظهار کرد: ارائه بهينه خدمات و تسهيلات انتظامي به زائرين بيت اله الحرام و انجام مطلوب وظايف ذاتي و تخصصي پليس در حيطه مقررات و ماموريت هاي محوله با هدف پيشگيري از هر گونه مورد ضد امنيتي و وقوع جرايم از دیگر اولویت های پلیس است.

سردار جهانبخش با اشاره به ممنوعیت حمل مواد مخدر، قرص‌های روان گردان و داروهای کدئین دار برای حجاج افزود: ايجاد هماهنگي با دستگاههاي اجرايي در سرعت بخشي به ارائه خدمات مطلوب به زائران، دقت در بازرسي محموله‌اي بار همراه و غير همراه، برنامه ريزي کامل و استفاده از امکانات نرم افزاري به منظور پرهيز از هر گونه ايستايي مسافر و سر در گمي و بلا تکليفي بدرقه کنندگان و مستقبلين و تسهيل در امر ترافيکي فرودگاه از دیگر وظایف پلیس در اجرای ماموریت اعزام حجاج است.
 
وی با تاکید بر تعامل و همکاری مسئولان در اعزام حجاج بیان داشت: حمل مواد مخدر به هر میزان، قرص‌های متادون و ترامادون جرم محسوب می‌شود و در صورت کشف ضمن ممانعت از سفر زائر برای او پرونده قضایی تشکیل داده و به مراجع قضایی معرفی می‌گردد؛ ضمن این‌که بر اساس قوانین جاری در خارج از کشور علاوه بر موارد فوق حمل داروهای آرامبخش و خواب آور و حاوی کدئین مانند دیازپام، کلورازپام و غیره جرم محسوب می‌شود.
 
فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: اگر پلیس عربستان از مسافری مواد مخدر و روانگردان کشف نماید با وی رفتار سخت‌گیرانه‌ و حتی مجازات‌های سخت‌گیرانه‌ای از جمله حبس ابد یا اعدام برای وی در نظر می‌گیرد و تحت هیچ شرایطی کسی قادر به کمک به آن فرد نیست.
 
سردار جهانبخش خاطرنشان کرد: در صورت داشتن بیماری خاص و نیاز به مصرف داروهای ویژه حتما نسخه پزشک را همراه داشته و مراتب را به پلیس فرودگاه و پزشک سازمان حج و زیارت اطلاع داده و هماهنگی‌های لازم را انجام دهید.
 
وی بیان کرد: با توجه به این‌که برخی از گیاهان دارویی شباهت زیادی به مواد مخدر دارد و برخی از آن‌ها برای پلیس عربستان ناشناخته است از حمل این داروها خودداری شود. به منظور تسریع روند بازرسی سعی کنید از حمل تنقلات، شکلات و غیره هنگام ورود گیت بازرسی خودداری کنید.
 
فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: پلیس با استفاده‌ از دستگاه‌های پیشرفه کمک بازرسی از جمله کاوشگر بدن، حاملین مواد مخدر را شناسایی، دستگیر و از ادامه سفر آن‌ها ممانعت به عمل می‌آورد. پلیس در هنگام خروج مسافرین با استفاده از اکیپ سپاه به صورت دقیق بار زائرین مضنون را بازرسی می‌کند.
 
وی اظهار کرد: تحویل وسایل، بار، مدارک و اوراق شناسایی به افراد ناشناس تبعاتی را به دنبال دارد لذا در این رابطه هم زائرین باید هوشیار باشند؛ اشیاء قیمتی و با ارزش خود را همراه خود حمل کنید و از قرار دان آن‌ها داخل چمدان خودداری کنید.
 
فرمانده انتظامی استان زنجان ادامه داد: هنگام مراجعه به فرودگاه اموال، اشیاء قیمتی و مداک شناسایی را هرگز داخل خودرو قرار ندهید، در محل‌های پرازدهام احتمال سرقت از کیف و جیب شما وجود دارد پس در این مناطق دقت لازم را در نگهداری از وسایلتان داشته باشید.
//ع
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر