logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۶
[ شناسه خبر : ۱۱۶۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اداره فرش استان زنجان:

تولید فرش برای فرشبافان در زنجان مقرون به صرفه نیست/ تاخیر یکساله در دادن دستمزد‌ها بافندگان را بی‌‌انگیزه کرده است

تولید-فرش-برای-فرشبافان-در-زنجان-مقرون-به-صرفه-نیست-تاخیر-یکساله-در-دادن-دستمزد‌ها-بافندگان-را-بی‌‌انگیزه-کرده-است

رئیس اداره فرش استان زنجان با اشاره به اینکه تولید کنندگان دستمزد بافندگان را با تاخیر یکساله می‌دهند گفت: این روند بافندگان فرش را بی‌انگیزه کرده است.

محسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص مشکلات فعلی حوزه فرش اظهار کرد: بازار فرش با وجود مشکلاتی که در حال حاضر در بحث‌های مختلف از جمله مواد اولیه وجود دارد از رونق نیافتاده است ولی رونق قبلی را نیز ندارد اظهار کرد: دستمرد‌ها نیز وضعیت خوبی دارد و فرش‌های ابریشم نیز در بازار خارجی فروش نسبتا خوبی را دارد.

وی تصریح کرد: دستمزد‌های فرش افزایش یافته ولی با افزایش هزینه‌های فعلی و تورم همخوانی ندارد و بسیاری از بافندگان این موضوع را مطرح می‌کنند که این هزینه‌ها برایشان به صرفه نیست.

رئیس اداره فرش استان زنجان در خصوص تاخیر یکساله در دادن دستمزد بافندگان فرش از سوی تولیدکنندگان گفت: تولیدات فرش ابریشم استان زنجان متاسفانه متاثر از استان قم بوده و شورای مزد استان قم چنین روندی را ایجاد کرده که تاجران یکسال بعد دستمزد بافندگان را بدهند که این روند در استان زنجان نیز ایجاد شده است.

وی بیان کرد: این روند هم باعث شده انگیزه بافندگان در تولید فرش کم شده و برای تولید فرش رغبت نشان ندهند.

جعفری افزود: از یک جهت نیز تولید کننده هم تقصیری ندارد چون قیمت‌های مواد اولیه سه برابر افزایش یافته و دستمزدها نیز 30 تا 50 درصد بیشتر شده و این روند بر فعالیت تولیدکنندگان تاثیر گذاشته است.

وی بیان کرد: تشکیل کارگروهی برای تولید و واردات مواد اولیه و رساندن آن به دست تولیدکننده بدون واسطه از برنامه این مرکز ملی فرش بوده که در حال حاضر اقدامی صورت نگرفته است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر