logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۱۶۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
با حضور آیت الله اعرافی؛

مراسم نکوداشت آیت الله حسینی در زنجان برگزار شد

مراسم-نکوداشت-آیت-الله-حسینی-در-زنجان-برگزار-شد

با حضور آیت الله اعرافی؛مراسم نکوداشت آیت الله حسینی به پاس بیش از نیم قرن تلاش علمی و شادگرپروری در زنجان برگزار شد

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام حسن بیات امروز در مراسم نکوداشت حضرت آیت الله سید محمد حسینی زنجانی، اظهار داشت: نکوداشت حضرت آیت الله سید محمد حسینی زنجانی هفتمین نکوداشت اساتید در استان زنجان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه وی موافق برگزاری این نکوداشت نبودند، افزود: با رفت و آمدهای مکرر این نکوداشت برگزار شد.

این مسئول بیان داشت: این نکوداشت به پاس بیش از نیم قرن تلاش علمی و شاگرد پروری ایشان برگزار شده است.

مراسم نکوداشت حضرت آیت الله سید محمد حسینی 13 تیرماه سال جاری از ساعت 9 تا 12 ظهر در زنجان برگزار می شود.

این مراسم در سالن همایش های حسینیه اعظم زنجان با حضور مسئولان استانی برگزار می شود.

سید محمد حسینی الموسوی زنجانی ،زاده ۱۳۲۶ شمسی - قم از مراجع تقلید شیعه بوده و فرزند آیت الله سید عزالدین حسینی زنجانی از مراجع تقلید معاصر است.

وی در سال ۱۳۲۶ شمسی در شهر قم در خاندان علم و فقاهت به دنیا آمد.پدر وی آیت الله سید عزالدین حسینی زنجانی از شاگردان برجسته آیت الله سید محمد حجت کوه‌کمری وآیت الله سید حسین بروجردی در فقه و اصول و از شاگردان امام خمینی (ره) و آیت الله سید محمد حسین طباطبایی در فلسفه بود.

سید محمد حسینی زنجانی در کودکی همراه پدر خود به زنجان برگشت و مقدمات و سطوح اولیه دروس حوزوی را نزد پدر و در حوزه علمیه زنجان فراگرفت. در سال ۱۳۴۳ به قم عزیمت کرده و بخش عمده سطوح عالیه را نزد مرتضی بنی فضل و سید ابوالفضل موسوی تبریزی تحصیل کرد.

در اواخر سال ۱۳۴۵ به جهت فعالیت‌های انقلابی و انتقال پیام‌ها و مسائل مربوط به نهضت امام راحل به پدر خود از طرف ساواک مورد تعقیب قرار گرفت و مجبور به ترک شهر قم شد.

وی پس از ترک قم، به شهر مشهد رفته و بخش دیگری از سطوح عالیه را نزد آیت الله سید ابراهیم علم الهدی سبزواری و غلامرضا نمائی تحصیل کرد.

 او در فلسفه عمدتاً از دروس پدر خود بهره برده و «شرح منظومه» حکیم سبزواری و «نهایة الحکمه» سید محمد حسین طباطبایی را نزد آیت الله عزالدین حسینی زنجانی تحصیل کرد.

آیت الله حسینی زنجانی پس از اتمام تحصیلات به زنجان برگشته و به نیابت از پدر خود تولیت مسجد و مدرسه سید را به عهده گرفته و در مسجد جامع زنجان به اقامه نماز و سخنرانی و بیان احکام شرعی پرداخته و حوزه علمیه سید را مطابق برنامه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه فعال کرده و طلاب علوم دینی از سطح هفت تا سطح ده تحت مدیریت وی در این حوزه مشغول تحصیل هستند.

وی در حوزه علمیه زنجان یک دوره «کفایه الاصول»، یک دوره کامل خارج «کتاب الصوم»، یک دوره کامل خارج «کتاب الخمس» و یک دوره کامل خارج «کتاب الحج» را بر مبنای جواهر الکلام (مجموعاً به مدت پانزده سال) و تفسیر قرآن (به شیوه‌ای نو و بر اساس ترتیب نزول سوره‌ها) تدریس کرده‌است.

وی پس از درگذشت  آیت الله سید عزالدین حسینی زنجانی و به درخواست جمعی از روحانیون حوزه علمیه مشهد و همچنین عده‌ای از مقلدین پدرش و مردم مشهد به این شهر هجرت کرده و در آنجا فعالیت‌های علمی و اجتماعی خود را پی گرفته‌است و فعلاً درس خارج فقه او در مدرسه آیت‌الله خویی در مشهد برقرار است.//ن//ن

در این مراسم سه مقاله از سوی اساتید حوزه های علمیه استان زنجان ارائه شد.

همچنین در پایان این مراسم از آیت الله حسینی تجلیل شد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر