logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۱۶۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیر حوزه های علمیه کشور:

آذربایجانی ها نقش عظیمی در حوزه های علمیه دارند/نسل جوان باید در برابر هجمه های دشمن از هویت خود دفاع کنند

آذربایجانی-ها-نقش-عظیمی-در-حوزه-های-علمیه-دارند-نسل-جوان-باید-در-برابر-هجمه-های-دشمن-از-هویت-خود-دفاع-کنند

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت:خطه بزرگ زنجان و آذربایجان نقش عظیمی در حوزه های علمیه، مراکز علمی داشته  و دارند.

به گزارش موج رسا; آیت الله اعرافی امروز در مراسم نکوداشت حضرت آیت الله سید محمد حسینی زنجانی با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: نسل بزرگی از عالمان،دانشمندان و چهره ها بزرگی در طول تاریخ از این خطه علم پرور و فرهنگ خیز برخواسته اند.

وی افزود: استان زنجان دارای فقیهان، محدثان، متکلمان،دانشمندان، مراجع تقلید  و چهره های بزرگ و نخبگان بزرگی است و این فقها و عالمان شناسنامه فرهنگی استان زنجان، نسل جوان و حوزه های علمیه است.

مدیر حوزه های علمیه کشوربا بیان اینکه خطه بزرگ زنجان و آذربایجان نقش عظیمی در حوزه های علمیه، مراکز علمی داشته اند ،افزود: باید آموزش و پرورش،دانشگاه،حوزه و نسل جوان این خطه با این تاریخ نورانی آشنایی روز افزونی داشته باشند.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: نسل جوان باید در برابر هجمه های فکری و اخلاقی بایستند و از هویت خود دفاع کنند که ریشه در تاریخ آنها دارد.

وی افزود: امروز گاهی شاهد هستیم که جوانان ما در این ریشه های تاریخی گره نخورده اند و اگر بخواهیم نسل جوان در مسیر ارزش های دینی قرار گیرند باید با این تاریخ باشکوه آشنا کنیم.

این مسئول تصریح کرد: نکوداشت این عالم فرزانه و عالمان بزرگ این درس بزرگ را دارد که ما ریشه در این تبار داشته و شاخه و برگ این درخت تناور و تنومند هستیم .

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: باید رسانه ها و اصحاب فرهنگ و هنر در ساختن این هویت ایمانی و ریشه دار کردن نسل امروز در این تاریخ باشکوه گام بردارند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه امام رضا (ع) در چند قلمرو نقش آفرین و معمار بزرگ تاریخ اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده اند، افزود: این امام همام در مواجه تمدن اسلامی با سایر ادیان افکار و اندیشه های ناب را ارائه کرده اند و در برابر اندیشه های  وارداتی ایستاده اند و از اندیشه های ناب اسلامی صیانت کرده اند.

وی بیان داشت: همه امت اسلامی وامدار این معصوم عظیم در این میدان بوده اند و امام رضا (ع) نیز در این میدان خوش درخشیده اند.

این مسئول با اشاره به ویارویی امام رضا (ع) با فرق و مذاهب مختلف،بیان داشت: امام رضا (ع) از هویت اهل بیت عصمت و طهارت (ع)در برابر فرق و مذاهب دیگر با حفظ همه اصول دفاع کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور  با بیان اینکه سومین مواجه امام مواجه درونی بود که در مذهب ایجاد شده بود،افزود:  پس از هر امامی شاهد انشعاب هستیم که این مواجه درونی نیز از این موضوع نشات می گرفت.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه در عصر امام رضا (ع) انشعاب واقفیه را شاهد هستیم،افزود: این گروه به خاطر پول و مقام به امتداد امامت امام رضا (ع) اعتقاد نداشتند و این موضوع انحراف بزرگی را در آن زمان به وجود آورد که این امام همام مواجه سختی داشتند که این انحراف را درست کردند.

وی تصریح کرد: امام در میدان اول از هویت همه عالم اسلام در برابر افکار بیگانه دفاع کرده و در میدان دوم با حفظ همه جهات، از هویت مکتب اهل بیت (ع) در برابر فرق و مذاهب دفاع کرده و از مرحله سوم از انحراق داخلی پیشگیری می کنند.

این مسئول مواجه سیاسی با مامون در پیچیده ترین حرکت سیاسی وی از دیگر مقابله های امام رضا (ع) بود، افزود: این استراتژی با نیرنگ و دروغ از سوی مامون با ترفندهای هوشمندانه اعمال شد که امام در این میدان این استراتژی را شکست داد و از آن دستمایه ای برای هجرت بزرگ و کارهای بزرگ ساخت.

مدیر حوزه های علمیه کشور  گفت: هجرت امام به ایران نقطه عطف و تاریخی بود و باید امروز حوزه های علمیه کشور زندگی حضرت امام رضا (ع) را الگوی خود قرار دهند.

آیت الله اعرافی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: این بیانیه دارای ابعاد مختلفی برای علم، تحقیق و پژوهش محسوب می شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: پیشرفت های علمی امروز با اشراف شخصی مقام معظم رهبری بوده است و امروزه این پیشرفت ها چشمگیر است.

این مسئول اولین توصیه محوری در گام دوم انقلاب را توجه به علم و تحقیق عنوان کرد و گفت: مراکز علمی باید با خیزی جدید در همه قلمروها با وجود اینکه کارهای بسیاری انجام شده است،ورود پیدا کنند.//ن

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: پایه همه چیز علم و دانش درست و نافع است و باید دانشمندان،حوزه ها و مراکز علمی در این زمینه پیشرو بوده و زنجان نیز با این سابقه درخشان می تواند با این سرعت در این قلمروها پیش رود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر