logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۱۶۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس:

اروپایی‌ها به دنبال تضعیف ایران هستند/ نباید با قبول اینستکس فریب آبنبات چوبی اروپایی‌ها را بخوریم/ اجرای گام دوم کاهش تعهدات بهترین پاسخ برای غربی‌هاست

اروپایی‌ها-به-دنبال-تضعیف-ایران-هستند-نباید-با-قبول-اینستکس-فریب-آبنبات-چوبی-اروپایی‌ها-را-بخوریم-اجرای-گام-دوم-کاهش-تعهدات-بهترین-پاسخ-برای-غربی‌هاست

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: نباید با قبول اینستکس فریب آبنبات چوبی اروپایی‌ها را بخوریم.

فریدون احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مهلت برجامی ایران به اروپا اظهار کرد: اینستکس شبیه یک شوخی است چرا که اروپایی‌ها قصد دارند با این موضوع سر ایران شیره بمالند.

وی با بیان اینکه نباید زیربار اینستکس برویم، ابراز کرد: از نگاه ما اینستکس به منزله آبنبات چوبی بوده و هیچ گاه نباید به چنین چیزی تن دهیم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی‌ها در دراز مدت به دنبال تضعیف ایران هستند، خاطرنشان کرد: غربی‌ها دست روی اقتصاد ما گذاشتند و کم کم قصد دارند اهداف خود را عملی کنند.

وی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها قابل اعتماد نیستند، عنوان کرد: اروپایی‌ها با این اقدامات خود قصد دارند، ایران را در موضع ضعف قرار دهند.

احمدی با بیان اینکه کاهش تعهدات ایران در برجام پاسخ مناسبی برای اروپا است، تصریح کرد: بعد از خروج آمریکا از برجام اروپایی‌ها یک سال است که ما را معطل نگه داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه باز کردن حساب خالی به درد ما نمی‌خورد، ادامه داد: اینکه اروپایی‌ها حسابی باز کنند و در صورت فروش نفت ایران پول به آن حساب رفته تا برای ما غذا و دارو بدهند برای ایران قابل قبول نیست و ما این موضوع را شوخی تلخی می‌دانیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تعبیر دیگری که می‌توان برای اینستکس استفاده کرد، اتومبیل بدون بنزین است. ما باید با قاطعیت در مقابل بدعهدی‌ها بایستیم چرا که کشور ضعیفی نیستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید مدت زمانی که شورای عالی امنیت ملی در خصوص مهلت برجامی به اروپا تعیین کرده عملیاتی شود، تصریح کرد: گام دوم کاهش تعهدات بهترین پاسخ به غربی‌ها است.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر