logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۱۶۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

اجرای طرح هادی در بیش از 130 روستای استان در سال جاری

اجرای-طرح-هادی-در-بیش-از-130-روستای-استان-در-سال-جاری

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از اجرای طرح هادی در بیش از 130 روستای استان در سال جاری خبر داد.

سجاد صنعتی منفرد در گفتگو با خبرنگار موج رسا; .با بیان اینکه، از مجموع 710 روستای بالای 20 خانوار استان، طرح هادی در 382 روستا اجرا شده است، اظهار کرد:  در حال حاظر طرح هادی در 130 روستای استان در حال اجرا می باشد.

سجاد صنعتی منفرد ادامه داد: در سال جاری از محل اعتبارات ملی و استانی در بیش از 130 روستای استان، طرح هادی اجرا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان 8/53 درصد است که در این زمینه عملکرد استان بالاتر از میانگین کشوری است و می توان گفت طرح هادی در بیش از نیمی از روستاهای استان زنجان اجرا شده است.

صنعتی منفرد با بیان اینکه، اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد، تصریح کرد: طرح هادی روستایی از جمله طرحهای عمرانی است که جزء مهمترین ابزار کنترل و مدیریت تحولات کالبدی در سکونتگاههای روستایی نیز به شمار می آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: ساختار کالبدی روستاها که در طول زمان و بنا بر مقتضیات گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته¬ اند، با اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت و سازهای جدید، خانه¬ های بادوام، تعریض معابر¬، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری¬ های مورد نیاز از قبیل آموزشی، درمانی، نظامی و انتظامی و ... متحول شده و سبب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان شده است.

وی تاکید کرد: در اجرای طرح هادی روستاها، باید به حفظ ساختار سنتی روستاها در ابعاد گوناکون فرهنگی و اجتماعی و استفاده از منابع و مصالح بومی، توجه ویژه داشت.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر