logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۵
[ شناسه خبر : ۱۱۶۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان: ‏

غربالگری بیش از 74 درصد مردم زنجان در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون

غربالگری-بیش-از-74-درصد-مردم-زنجان-در-طرح-بسیج-ملی-کنترل-فشارخون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از غربالگری بیش از 74 درصد مردم زنجان در طرح بسیج ملی کنترل فشارخون خبر داد.

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برنامه‌های برگزارشده در یک ماه اخیر ازجمله طرح بسیج ملی کنترل فشارخون اظهار کرد: این طرح در استان زنجان همپای کشور با همکاری همه نهادها، خیرین، سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی پیش رفته است.

وی افزود: براساس آخرین آمارهایی که از طرح بسیج ملی کنترل فشارخون داریم عملکرد دانشگاه با همکاری همه نهادها، ارگان‌ها و خیرین مثبت است و افتخار بزرگی برای کشور است که یک پویش ملی بتواند یکی از مهمترین عوامل بیماری و زمینه‌ساز بیماری‌ها را مورد توجه قرار بدهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به برگزاری کنگره فصلی سکته مغزی در بیمارستان ولیعصر زنجان اشاره کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی زنجان با دریافت نشان دیاموند در حیطه سکته حاد مغزی در بخش نورولوژی در کشور پیشرو است و با فاصله بسیار زیادی از دانشگاه‌های بزرگتر قراردارد.

قزلباش با بیان اینکه در این حیطه به سمت استانداردسازی حرکت و سعی کردیم خودمان را با استانداردهای دنیا تطبیق دهیم تصریح کرد: چند برند در دنیا که در اتحادیه اروپا است و شاخص‌هایی دارد که براساس این شاخص‌ها، دو هفته قبل بخش نورولوژی، استروک و سکته مغزی ما موفق شد بالاترین نشان اتحادیه اروپا را به خاطر استانداردهای بالایی که در این زمینه دارد و بسیار سختگیرانه است کسب کند.

 وی با اشاره به برگزاری جشنواره آیین محبت در سال گذشته عنوان کرد: امسال نیز این جشنواره را مردادماه به صورت کشوری برگزار خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان تصریح کرد: هدف از برگزاری جشنواره آیین محبت این است که نشان بدهیم که در استان زنجان با این ظرفیت بالا و با حرکت مردم، چنین اتفاقات خوبی افتاده که می‌تواند در سطح کشور نمونه باشد.

وی بیان کرد: در راستای طرح بسیج ملی کنترل فشارخون، 74.8 درصد از جمعیت گروه هدف استان زنجان شامل تمام افراد ۳۰ سال و بالاتر، بیماران کلیوی در هر سنی و زنان باردار تا تاریخ یکم تیرماه غربالگری شدند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر