logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۱۶۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

اروپایی ها با اینستکس،مسیر آمریکا را طی می کنند/در برابر اینستکس مقاومت می کنیم

اروپایی-ها-با-اینستکس،مسیر-آمریکا-را-طی-می-کنند-در-برابر-اینستکس-مقاومت-می-کنیم

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: با اینستکس عملا اروپایی ها مسیر آمریکا را طی می کنند و نتیجه خوبی برای کشور نخواهد داشت.

علی وقف چی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ، اظهار داشت: تعهدات متقابل در اینستکس مشخص نیست و این موضوع می تواند به ضرر کشور تمام شود.

وی با بیان اینکه اینستکس عملا نمی تواند مشکلات ما را در خصوص ارتباط با اروپا حل کند، خاطرنشان کرد: همچنین در قالب این تعهدنامه مبادلات ارزی و مرادوات مالی و بانکی حل نمی شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعهدی که کاربرد نداشته باشد،نمی تواند کارساز باشد، افزود: باید تعهدات هر دو طرف به صورت شفاف مشخص شود تا بتوان به نتیجه گیری مطلوبی رسید.

وقف چی بیان داشت: اما آنچه تا کنون در خصوص اینستکس مشاهده می شود عدم قابلیت اجرایی آن است و نمی توان در این زمینه به اروپا اعتماد کرد.

وی تصریح کرد: با اینستکس عملا اروپایی ها مسیر آمریکا را طی می کنند و نتیجه خوبی برای کشور نخواهد داشت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برابر این موضوع  ما مقاومت می کنیم،افزود: این مقاومت تا جایی ادامه دارد که اروپا بتواند تصمیم معمول و منطقی را اتخاذ کند.

وقف چی با اشاره به اینکه تجربه نشان می دهد که کشورهای غربی به تعهدات خود در قبال ایران هیچ گاه پایبند نبوده اند،افزود: دست اروپایی ها نیز زیر ساطور آمریکا است و بیشتر به منافع آمریکا فکر می کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر