logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۱۵۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون میراث فرهنگی زنجان خبرداد

مشاوره آژانس بین المللی جایکا در حوزه گردشگری غرب/گردشگری مذهبی در زنجان رونق گرفته است

مشاوره-آژانس-بین-المللی-جایکا-در-حوزه-گردشگری-غرب-گردشگری-مذهبی-در-زنجان-رونق-گرفته-است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: آژانس بین المللی جایکا در حوزه گردشگری غرب مشاوره های لازم را برای اجرای مطلوب برنامه ها پیشنهاد می دهد.

مرتضی کنگاور نظری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت: در حوزه گردشگری غرب کشور مشاورینی از آژانس بین المللی جایکا مشاوره های لازم را ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه تلاش می شود تا مسیر گردشگری کشور به سمت غرب و شمالغرب کشور تغییر کند، افزود: این مشاوره ها برای معرفی بهتر جاذبه های گردشگری این مناطق انجام می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در راستای ترویج گردشگری مذهبی نیز برنامه ریزی های لازم انجام شده است و معرفی جاذبه های مذهبی زنجان از جمله اقدامات در این زمینه محسوب می شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با بیان اینکه زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی دارای جاذبه های متعددی در حوزه مذهبی است، افزود: گردشگری مذهبی استان در چند سال اخیر رونق خوبی داشته است.

نظری با اشاره به اینکه برخی جاذبه های مذهبی شهر زنجان در فهرست میراث ناملموس قرار گرفته است،افزود: در همین راستا “مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان” که در هشتمین روز ماه محرم در زنجان برگزار می‌شود، در تاریخ ۱۵ دی‌ماه ۸۷ با شماره ثبتی ۱۰ به‌عنوان دهمین مورد از میراث معنوی کشور ثبت شد.

وی بیان داشت: مراسم عزاداری زینبیه اعظم زنجان نیز در 20 شهریورماه سال 91 به شماره 722 در آثار میراث ناملموس ثبت شد.

این مسئول تصریح کرد: همچنین مراسم های تعزیه زنجان، مراسم عزاداری سوم امام‌حسین(ع) و رجزخوانی هیئت عزاداری فیضیه زنجان از آثار ثبت شده معنوی در حوزه آیین ‎های محرم هستند.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم نیز به منظور معرفی جاذبه های گردشگری استان برگزار می شود، افزود: سفرا و دیپلمات های 18 کشور جاده ابریشم در این جشنواره شرکت می کنند.

این مسئول بیان داشت: جاذبه های گردشگری مذهبی زنجان معرفی شده و نتایج خوبی هم در چند سال آینده خواهد داشت.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر