logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۱۵۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون حفاظت و بهر‌ه‌برداری آب منطقه‌ای زنجان:

6637 حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد/ 2111 حلقه چاه به کنتور هوشمند مجهز شدند

6637-حلقه-چاه-غیرمجاز-در-استان-وجود-دارد-2111-حلقه-چاه-به-کنتور-هوشمند-مجهز-شدند

معاون حفاظت و بهر‌ه‌برداری آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به تعداد چاه‌های غیرمجاز استان زنجان گفت: در سطح استان زنجان 6 هزار و 637 حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود.

افشاری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تعداد چاههای غیرمجاز در استان اظهار کرد: در مجموع 14 هزار و 46 حلقه چاه مجاز و 6 هزار و 637 حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: از سال 90 برخورد با متخلفان در حوزه منابع آبی آغاز شده و تا پایان سال 97 حدود 3 هزارو 670 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده و تعداد 500 حلقه چاه فعال فاقد پروانه و مابقی جدیدالحفر است.

معاون حفاظت و بهر‌ه‌برداری آب منطقه‌ای زنجان با بیان اینکه 2 هزار و 111 حلقه چاه مجهز به کنتور هوشمند شده است عنوان کرد: با افزایش 13 اکیپ گشت و نظارت و فعال سازی سامانه ثبت تخلفات منابع آب در استان، سعی خواهیم کرد که با تماسهای تلفنی صورت گرفته از سوی مردم ،با تخلفات برخورد کنند.

وی به تامین بخشی از آب شرب شهر زنجان از سد تهم اشاره کرد و افزود: سال گذشته ورودی سدتهم حدود 13 میلیون متر مکعب بود که امسال این رقم به 41 میلیون متر مکعب رسیده که 21 درصد افزایش را شاهد هستیم.

افشاری با اشاره به منابع آبی سد سدگلابر گفت: سال گذشته 5 میلیون متر مکعب ورودی داشت که امسال به حدود 19 میلیون متر مکعب رسیده و سد کینه ورس نیز که با تدابیر اندیشیده شده از طریق تخلیه آب از دریچه تحتانی، سیلاب حاصله از بارندگی‌های سال جدید کنترل شده و در حال حاضر، مخزن این سد پر است.

وی به وضعیت ورودی آب سد تالوار اشاره و بیان کرد: سد تالوار در سال گذشته 28 میلیون مترمکعب ورودی داشت که امسال این میزان به این رقم به 170 میلیون مترمکعب یعنی حدود 5 برابر افزایش یافته است.

معاون حفاظت و بهر‌ه‌برداری شرکت آب منطقه ای زنجان افزود: در مجموع در این استان سالیانه حدود 77 سانتی‌متر آبهای زیرزمینی افت می‌کند و اگر درست مصرف کردن را در برنامه‌های کشاورزان و بهره‌برداران قرار ندهیم، در آینده با مشکل منابع آبی مواجه خواهیم بود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر