logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۱۵۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا زنجان:

عامل کلاهبردار میلیاردی فروش مدرک تحصیلی در زنجان دستگیر شد

عامل-کلاهبردار-میلیاردی-فروش-مدرک-تحصیلی-در-زنجان-دستگیر-شد

رئیس پلیس فتا استان گفت: فردی که در شبکه اجتماعی با تبلیغ پذیرش در دانشگاههای معتبر و صدور مدارک تحصیلی جعلی فعالیت و میلیاردی کلاهبرداری کرده بود توسط پلیس فتا زنجان شناسایی و دستگیر شد.

محمدعلی آدینه لو در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: احدی از شهروندان به پلیس فتا زنجان  مراجعه و از یک  کلاهبرداری اعلام شکایت کرد.  

وی به ماموران گفت: در یکی از شبکه های اجتماعی با کانالی آشنا شدم  که این کانال با 6 هزار عضو  تبلغ پذیرش در دانشگاههای معتبر و صدور مدارک تحصیلی عالی را می کرد.  

آدینه لو افزود: من فریب تبلیغات این کانال را خوردم  و مبلغ 240 میلیون ریال به حسابی گرداننده کانال واریز کردم که پس از واریز پول، دیگر پاسخگو تلفن همراه معرفی نشد.  

رئیس پلیس فتا زنجان تصریح کرد: ماموران در تحقیقات خود دریافتند که گرداننده این کانال مالباختگان خود را با ترفند اینکه وی دستگیر شده است از ادامه و پیگیری شکایتشان منصرف می کرد.  

وی با اشاره به اینکه شناسایی و دستگیری متهم به صورت ویژه در دستور کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت گفت: با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهم در یکی از استان‌های هم‌جوار شناسایی و با اخذ دستور قضایی دستگیر و به پلیس فتا زنجان منقل شد.  

این مقام مسئول با بیان اینکه متهم از این طریق در مدت دو ماه سه میلیارد ریال تراکنش بانکی داشته است گفت: متهم به منظور عدم شناسایی از کارت عابر بانک دیگران برای تراکنش های بانکی استفاده می کرد.  

آدینه لو افزود: متهم در بازجویی‌های صورت گرفته به کلاهبرداری بدین شیوه  اعتراف و از وی  4 کارت عابر بانک اجاره ای کشف شد.  

وی با بیان اینکه تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد گفت: شهروندان فریب تبلغات این چنینی  را در شبکه های اجتماعی نخورده و از واریز هرگونه وجه به حساب  دیگران بدون اطمینان خوداری کنند.  

رئیس پلیس فتا زنجان در ادامه از شهروندان خواست تا در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی (۱۱۰)و یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.irبخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر