logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۶
[ شناسه خبر : ۱۱۵۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان

واگذاری ناحیه کارگاهی صنایع دستی ظریفان زنجان/ ناحیه صنعتی صنایع دستی نیکان امسال در زنجان احداث می‌شود

واگذاری-ناحیه-کارگاهی-صنایع-دستی-ظریفان-زنجان-ناحیه-صنعتی-صنایع-دستی-نیکان-امسال-در-زنجان-احداث-می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان با اشاره به برنامه‌های شاخص شهرکهای صنعتی استان زنجان در سالجاری گفت: احداث ناحیه صنعتی صنایع دستی نیکان و تکمیل و واگذاری ناحیه کارگاهی صنایع دستی ظریفان از برنامه‌های این شرکت در استان زنجان است.

ایرج احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: برای پیگیری بهتر امور و رسیدن به نتیجه مطلوب، علاوه بر انجام تکالیف محوله از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بر اساس تکالیف مجمع، امسال بر روی 5 برنامه شاخص برای اجرا در شهرکهای صنعتی استان تمرکز داریم تا به صورت 100 درصد تحقق یابند.

وی تصریح کرد: بهره برداری از شهرک صنعتی شهید شهریاری (زنجان 4)، احداث ناحیه صنعتی صنایع دستی نیکان و تکمیل و واگذاری ناحیه کارگاهی صنایع دستی ظریفان، توسعه خوشه چاقوی زنجان، احداث پست برق در شهرک صنعتی سلطانیه و طراحی و واگذاری سایت‌های ویژه کارگاهی در شهرکهای صنعتی اشراق، نوآوران و خدابنده، 5 برنامه شاخص شرکت شهرکهای صنعتی در سال جاری است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان افزود: علاوه بر این 5 برنامه که برای امسال پیش‌بینی شده، 5 برنامه شاخص دیگر نیز در چشم انداز 3 ساله پیش بینی شده که امیدوارم با عملیاتی شدن این برنامه ها شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش صنعت و اقتصاد استان باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در هر استان 5 پروژه موفق اقتصاد مقاومتی معرفی شده است که بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان، دو پروژه خوشه کفش هیدج و استقرار و پیاده سازی کلینیک صنعت که توسط شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان اجرا شده - جزو 5 پروژه موفق استان زنجان معرفی شده‌اند.

احمدی ارتقای فناوری و ارایه خدمات توسعه‌ای خوشه‌های کسب وکار و شناسایی نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی را از برنامه‌های اولویت دار شرکت شهرکهای صنعتی استان زنجان اعلام کرد و افزود: هدف از توسعه خوشه کفش هیدج، ایجاد و ثبت برند و افزایش صادرات این محصول بوده که با اجرای برنامه‌های عمل و همکاری ذینفعان و نیز حمایت شرکت شهرکهای صنعتی استان از حضور فعالان این عرصه در نمایشگاههای داخلی و خارجی و همچنین برگزاری دوره های مختلف آموزشی تاثیر مطلوب و بسزایی در نیل به اهداف تعیین شده داشته است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی، بحث عارضه یابی واحدهای صنعتی راکد را یکی از مباحث مهم برشمرد و ابراز کرد: همانطور که برای درمان هر بیماری نیاز به تشخیص صحیح داریم؛ برای راه اندازی مجدد واحدهای صنعتی راکد نیز ابتدا باید عوامل و عوارضی که موجب تعطیلی واحد شده‌اند، شناسایی شده و سپس به ارایه راهکار پرداخت.

وی عنوان کرد: شرکت شهرکهای صنعتی استان برای حل این مشکل اقدام به راه اندازی کلینیک صنعت در استان کرد که افرادی با تخصص‌های مختلف از جمله مالی، بیمه‌ای، صنعتی، بازرگانی و غیره در آن فعالیت دارند و به صورت کاملا علمی نسبت به عارضه یابی و ارایه راهکار برای واحدهای متقاضی اقدام می‌کنند.

احمدی عنوان کرد: مشاوره و راهنمایی در زمینه ایجاد کسب و کارهای جدید، عارضه‌یابی واحدهای صنعتی و تعیین اولویت‌های پروژه بهبود و اجرای آن، آموزش و ارتقای توانمندی مهندسان صنعتی و جلب مشارکت و اعتمادسازی میان مشاوران از دیگر خدمات مهم این کلینیک است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر