logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۱۵۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
فرمانده انتظامی استان زنجان خبرداد

کشف 64 كيلوگرم مواد مخدر ترياك از توزیع کنندگان در زنجان/ خانواده رکن اصلی پیشگیری از اعتیاد است

کشف-64-كيلوگرم-مواد-مخدر-ترياك-از-توزیع-کنندگان-در-زنجان-خانواده-رکن-اصلی-پیشگیری-از-اعتیاد-است

فرمانده انتظامی استان از کشف 64 کیلو 300 گرم مواد مخدر از نوع تریاک در عملیات مشترک پلیس زنجان و اردبیل خبرداد.

رحیم جهانبخش در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: در پی اطلاعات کسب شده مبنی بر انتقال مقادیری مواد مخدر موضوع شناسایی سوداگران مرگ در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان های زنجان و اردبیل قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: ماموران بلافاصله با حضور در مبادی ورودی استان زنجان و اجرای طرح ایست و بازرسی نسبت به کنترل خودروهای عبوری پرداختند.

فرمانده انتظامی استان زنجان عنوان کرد: ماموران حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه "کامیون" متعلق به قاچاقچیان را در اتوبان زنجان – قزوین شناسایی و متوقف کردند .

این مقام انتظامی بیان کرد: در بازرسی از خودروی 64 کیلو 300 گرم مواد مخدر از نوع تریاک که توسط قاچاقچیان به شیوه ماهرانه ای در خودرو جاسازی کرده بودند کشف و 2 نفر در این خضوص دستگیر و به مقر پلیس منتقل شدند.

خانواده رکن اصلی پیشگیری از اعتیاد است

فرمانده انتظامی استان زنجان ارتقاء اعتماد به نفس را راهبردی مؤثر در پیشگیری از سقوط افراد در سراب اعتیاد دانست و خاطرنشان کرد: خانواده رکن اصلی پیشگیری از اعتیاد است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد دارای اهمیت زیادی است، خاطر نشان کرد: اعتیاد بلایی خانمان‌سوز است که به واقع کل خانواده را درگیر خود می‌سازد و آسیب‌های جبران ناپذیری نیز به خانواده و جامعه وارد می‌کند.

سردار جهانبخش با اشاره به اهمیت امر پیشگیری در اعتیاد افزود: در امر اعتیاد برای نیروی انتظامی مهم پیشگیری است و هر مقدار در پیشگیری موفق عمل شود به همان مقدار جامعه پاک می‌ماند و باید تاکید بیشتری در این امر شود زیرا تا زمانی که نتوان تقاضا را کم کرد آمار عرضه افزایش پیدا خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به مراحل بعدی در ترک اعتیاد عنوان کرد: اگر کسی به هر دلیل از گام پیشگیری عبور کرد مرحله بعدی نجات است و گام سوم مبارزه است.

وی با اشاره به اینکه همه مردم در برابر مواد مخدر آسیب‌پذیرند و همه ما وظیفه داریم در تبلیغ مضرات اعتیاد و نکاتی که منجر به انحراف می‌شود فرضیه امر به معروف و نهی از منکر را جدی گرفته و در پیشگیری از اعتیاد مشارکت داشته باشیم افزود: بر این اساس دست یاری به سمت مردم دراز کرده تا در کنار ما قرار گیرند، کمک کنیم نهضت پیشگیری از مواد مخدر در کشور ایجاد شود تا شاهد نباشیم که سرمایه انسانی کشور به‌جای اینکه مولد باشد، مصرف‌کننده مواد مخدر شود.

سردار جهانبخش با بیان اینکه یکی از اقدامات پیشگیرانه پلیس در حوزه مواد مخدر اطلاع‌رسانی به مردم از طریق تولیدات تلویزیونی در قالب تیزر و انیمیشن و همچنین حضور در فضای مجازی است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین لایه‌ای که می‌تواند از اعتیاد پیشگیری کند، خانواده است، خانواده باید ببیند، چه تغییری در رفتار اعضای خانواده به وجود آمده است تا متناسب با آن عکس‌العمل نشان دهد نه اینکه با یک رفتار نامتناسب باعث تشدید و ترویج مصرف و گرایش فرد سالم به سمت مصرف مواد مخدر شود.

وی ارتقاء اعتماد به نفس را راهبردی مؤثر در پیشگیری از سقوط افراد در سراب اعتیاد دانست و خاطرنشان کرد: بی‌تردید اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی هیچ‌گاه به‌طور کامل ریشه‌کن نخواهد شد، مگر به همت همگان و در حال حاضر بخش زیادی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در رابطه مستقیم و غیرمستقیم با مواد مخدر بوده و اعتیاد به مواد مخدر سرمنشأ بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی است.

فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان این‌که مبارزه با عناصر تهیه و توزیع مواد مخدر یکی از مطالبات به‌حق مردم از پلیس است گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در پاسخ به این خواسته، از هیچ کوششی دریغ نکرده و همواره با تمام توان سعی کرده است تا محیط را برای فعالیت مجرمانه عوامل تهیه و توزیع مواد مخدر ناامن کند.

این مقام ارشد انتظامی استان زنجان با تأکید بر این‌که مبارزه با پدیده شوم اعتیاد نیازمند عزمی ملی است، بیان داشت: از طریق آموزش همگانی و اطلاع‌رسانی صحیح باید عوارض و آسیب‌های ناشی از مواد مخدر به افراد جامعه آموزش داده شود، زیرا پیشگیری همواره مقدم بر درمان است و از این‌رو افراد می‌بایست از دوران کودکی در دبستان با مشکلات و آسیب‌های اعتیاد آشنا شوند.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه آسیب ها در یک زنجیره ای وابسته به یکدیگر بوجودآمده، رشد می کنند و درصورت تداوم و عدم پیشگیری به یک بحران اجتماعی تبدیل می شوند، افزود : چرخه بازپروری معتادان باید اصلاح شود چراکه در شرایط کنونی در این زمینه دچار دور باطل شده‌ایم و بیشتر معتادان در چرخه موجود پس از ترک، مجدد به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند.

وی پیشگیری را یک اصل مهم در زمینه کنترل وکاهش مصرف مواد مخدر دانست وبیان داشت : در همین راستا اقدامات مقابله اي و پيشگيرانه بسیار خوبی در سطح استان انجام گرفته و با برگزاري کارگاه ها و کلاس هاي آموزشي و نمايشگاه هاي تخصصي پيشگيري از اعتياد در سطح مدارس و دانشگاه ها و مساجد و محله هاي پر خطر و توضيح و تشريح آسيب هاي اجتماعي مواد مخدر گام های موثری در راستای کاهش مصرف مواد مخدر شده است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر