logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۱۵۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خبرداد

اجرای بیش از 90 درصد طرح شبکه فاضلاب در زنجان

اجرای-بیش-از-90-درصد-طرح-شبکه-فاضلاب-در-زنجان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به وضعیت طرح شبکه فاضلاب زنجان گفت: طرح شبکه فاضلاب در زنجان بیش از 90 درصد رشد دارد.

علیرضا جزء قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: در حوزه توسعه شبکه فاضلاب در زنجان سال گذشته بیش از 32 کیلومتر شبکه فاضلاب اجرا شده که این میزان نسبت به سال 96 بیش از 92 درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد: توسعه شبکه فاضلاب استان در سال گذشته نیز بیش از 13 کیلومتر بوده که بر این اساس شاهد رشد 2 برابری در زمینه توسعه شبکه فاضلاب هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: شرکت آبفای استان زنجان با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی در قالب قراردادهای فاینانس جاری‌، احداث 41 کیلومتر شبکه فاضلاب در زنجان را با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: واگذاری و نصب بیش از 7 هزار رشته انشعاب فاضلاب در شهرهای استان زنجان از دیگر اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بوده است که نسبت به سال پیش از آن دو برابر رشد را نشان می‌دهد.

جزء قاسمی با اشاره به بارش‌های مناسب در سال آبی جاری گفت: میزان بارش ها در استان زنجان نسبت به بلند مدت 24.7 درصد رشد داشته است ولی با این وجود کماکان منابع آبی استان محدود بوده و شهروندان باید مدیریت مصرف و سازگاری با کم آبی را در دستور کار قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: در مجموع در بازه 12 ماهه 8.8 درصد از سطح استان زنجان درگیر خشکسالی و بیش از 63 درصد نیز از وضعیت نرمال برخوردار می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: تاکنون مجموع بارش‌های استان زنجان 325 میلی‌متر بوده که علی رقم افزایش 24.7 درصدی بارش‌ها‌، به دلیل تغییرات اقلیمی باید در استفاده از منابع آبی‌، مصرف بهینه آب و حفظ و حراست از این مایه حیات بخش بیش از پیش تلاش کرد.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر