logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۱۵۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار شهرستان زنجان:

شرایط نامطلوبی را در سکونتگاه‌های غیررسمی زنجان شاهد هستیم/ تمامی دستگاه ها باید در این زمینه همت کنند

شرایط-نامطلوبی-را-در-سکونتگاه‌های-غیررسمی-زنجان-شاهد-هستیم-تمامی-دستگاه-ها-باید-در-این-زمینه-همت-کنند

فرماندار شهرستان زنجان گفت: شرایط نامطلوبی را رد سکونتگاه‌های غیررسمی زنجان شاهد هستیم‏.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی زنجان اظهار کرد: شرایط برخی از این مناطق مناسب نیست به طوری که ساخت و سازها ناپایدار بوده و وضعیت معابر نیز نگران کننده است.

وی با بیان اینکه نگرانی‌هایی در خصوص سکونتگاه‌های غیررسمی زنجان داریم، ابراز کرد: خوشبختانه دولت برنامه‌های را در این حوزه دارد تا بتوانیم مشکلات این مناطق را به حداقل برسانیم.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به تشکیل ستاد بازآفرینی استان عنوان کرد: ما نیز در سطح شهرستان ستاد بازآفرینی را تشکیل دادیم و تسهیلاتی در این زمینه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه به دنبال ارائه مشوقهایی برای نوسازی بافتهای فرسوده هستیم، خاطرنشان کرد: به دنبال مهیا کردن شرایطی هستیم تا مسائل بهداشتی سکونتگاه‌های غیررسمی را نیز حل کنیم.

عسگری با اشاره به اینکه سکونتگاه‌های غیررسمی زنجان نیازمند انجام یکسری اقدامات فرهنگی هستند، ادامه داد: ساخت مراکز فرهنگی و کتابخانه‌ها  در این مراکز پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه برای بافتهای فرسوده شهر نیز برنامه‌هایی را در نظر داریم، افزود: تسهیلات نوسازی بافتهای فرسوده در این زمینه پیش بینی شده است.

فرماندار شهرستان زنجان با بیان اینکه مطالعات و احصا نیازمندیهای محلات هدف انجام شده است، اظهار کرد: مشوقهایی در سطح ملی و استانی برای این امر در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی مختلفی در سکونتگاههای غیررسمی داریم، عنوان کرد: جلسات اثرگذاری در این زمینه با حضور دستگاه‌های متولی برگزار شده  به یک گفتمان واحدی در این زمینه رسیدیم.

عسگری با بیان اینکه همه دستگاه‌های مسئول در زمینه سکونتگاه‌های غیررسمی باید به وظایف خود عمل کنند، تصریح کرد: بیخیالی در این حوزه به تشدید آسیب‌های اجتماعی منجر خواهد شد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر