logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۱۵۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نائب رئیس اتحادیه چاقو فروشان و چاقو سازان استان زنجان:

کارگاه های چاقو سازی زنجان با حداقل ظرفیت کار می کنند/ افزایش قیمت مواد اولیه معضل چاقوسازان زنجانی

کارگاه-های-چاقو-سازی-زنجان-با-حداقل-ظرفیت-کار-می-کنند-افزایش-قیمت-مواد-اولیه-معضل-چاقوسازان-زنجانی

نائب رئیس اتحادیه چاقو فروشان و چاقو سازان استان زنجان گفت: در حال حاضر کارگاه های چاقو سازی با حداقل ظرفیت کار می کنند و هیچ کس به مشکلات این قشر رسیدگی نمی کند.

محمدرضا جرجیسی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت:80 درصد مواد اولیه چاقو وارداتی است و افزایش قیمت مواد اولیه موجب ضرر و زیان بسیاری به هنرمندان می شود.

وی ادامه داد: قیمت مواد اولیه استیل در مقطعی از 8 هزار به 20هزار تومان رسید و در حال حاضر قیمت به  48 هزار و 52 هزار تومان رسیده است.

این صنعتگر زنجانی افزود: متاسفانه سایز بندی برای مصرف نیاز استان وجود ندارد در حالی که صنعتگران به مواد اولیه استیل در اندازه های یک، یک و ربع، یک و نیم،دو،دو نیم،سه و چهار میل نیازمند هستند اما به صورت یکجا این مواد اولیه وجود ندارد.

نائب رئیس اتحادیه چاقو فروشان و چاقو سازان استان زنجان با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات به وجود آمده بسیاری از صنعتگران به سمت فعالیت های خدماتی رفته اند، گفت: برخی از صنعتگران نیز با یک سوم ظرفیت کار می کنند.

جرجیسی تعدیل نیرو را یکی از معضلات امروز واحدهای تولیدی چاقو عنوان کرد و گفت: مشکلات به وجود آمده موجب افزایش بیکاری در این صنعت شده است.

وی بیان داشت: افزایش قیمت مواد اولیه ورق کائوچو برای دسته چاقو را که 90 درصد تولیدات زنجان از این مواد استفاده می شود،یکی دیگر از مشکلات صنعتگران زنجانی محسوب می شود.

این مسئول خاطرنشان کرد:  در حال حاضر قیمت این مواد اولیه از 18 تا 20هزار تومان به 58 هزار تومان رسیده است و ثابت هم نیست.

سخنگوی اتحادیه چاقو فروشان و چاقو سازان استان زنجان گفت: در حال حاضر تولید در استان زنجان به شدت افت داشته است و جا را برای بازارهای خارجی خالی گذاشته است.

جرجیسی با بیان اینکه به دلیل وجود مشکلات موجود،بسیاری از صنعتگران امروز تغییر شغل داده و به صنایع دیگر روی آورده اند،افزود: استان زنجان دارای ظرفیت های مطلوبی در صنعت چاقو سازی است که با وضعیت موجود نمی توان از این ظرفیت ها استفاده کرد.

وی گفت: در حال حاضر کارگاه های چاقو سازی با حداقل ظرفیت کار می کنند و هیچ کس به مشکلات این قشر رسیدگی نمی کند.

سخنگوی اتحادیه چاقو سازان و چاقو فروشان استان زنجان با اشاره به تولید 35 نوع چاقو در زنجان،افزود:در حال حاضر بیش از یکصد کارگاه پتانسیل صادرات دارند که متاسفانه مشکلات موجود اجازه فعالیت به آنها را نمی دهد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر