logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۱۵۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان خبرداد

کاهش ۱۵ درصدی قیمت مسکن در زنجان

کاهش-۱۵-درصدی-قیمت-مسکن-در-زنجان

رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان گفت: قیمت مسکن در حال حاضر در استان زنجان بین ۱۰ تا ۱۵درصدی کاهش یافته است.

ابوالضفل طاهری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا;اظهارداشت: در حال حاضر قیمت مسکن در استان زنجان کاهش یافته است و پیش بینی می شود ادامه یابد.

 وی افزود:با توجه به وجود رکود بازار مسکن در وضعیت کنونی احتمال کاهش ۳۰ درصدی وجود دارد. رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان  ادامه داد: افزایش نقدینگی و ضربان ناهماهنگ ساخت و ساز در کشور موجب افزایش قیمت مسکن شده است. 

طاهری خاطرنشان کرد: در دوره هایی ساخت و ساز افزایش می یابد و در دوره های دیگر با رکود کامل مواجه هستیم.

 وی بیان داشت: معمولا در دوره های پنج ساله تقاضا بیشتر از عرضه شده و این امر موجب افزایش قیمت مسکن می شود.

 رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان  افزایش قیمت مصالح ساختمانی و دستمزدها را عامل دیگری برای افزایش قیمت مسکن عنوان کرد و گفت: قیمت پروانه بهره برداری نیز که از سوی شهرداری صادر می شود افزایش چشمگیری دارد. 

طاهری کاهش تعداد تراکم را از دیگر مشکلات مسکن عنوان کرد و افزود: شهرداری برای ساختمان ۵ واحدی تنها اجازه ساخت سه واحد را می دهد. 

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص گرانی مسکن در زنجان نسبت به استان های همجوار، گفت: این موضوع صحت ندارد و می توان با یک گزارش میدانی به این موضوع پی برد.

 رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان افزود: در اکثر استان های همجوار قیمت مسکن بالاتر از استان زنجان است.//ن

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : امبن ] [ ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ]
اجاره و رهن در مناطقی مثل شهرک کارمندان و حتی مناطق پایین شدیدا بالا رفته و با وارد شدن افراد غیربومی از استان های دیگر جهت سود بیشتر بدلیل بالا رفتن بیش از حد قیمت مسکن در زنجان این روند شدیدا صعودی شد طوریکه قبمت ملک 3 میلیاردی به 6 میلیارد و در یک سال اکنون به 20 میلیارد تومن و در اپارتمان ها از 450 میلیون در خرداد سال گذشته به 2 میلیارد و 200 میلیون تومان رسیده و در اجاره ها از 120 میلیون تومان شاهد قیمت های 250 میلیونی در امسال هستیم که کلیه اجاره نشینان را در این استان با مشکلات جدی مواجه کرده است. ای کاش به جای ادعای ارام شدن بازار وارد بنگاه ها شده و با تحقیق متوجه شوید در همین یک ماه اخیر 40 میلیون تومان اجاره ها افزایش یافته است و شدیدا مردم دچار مشکل برای تهیه مسکن شده اند بطوریکه بنگاه ها برای رهن و اجاره نام نویسی میکنند تا بلکه منزلی بتوانند برای اجاره برای انها تهیه کنند.
[ نام : ] [ ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۳ ]
ازجمله اخرت معلوم شدادم صادقی نیستی کجای دنیاعین زنجان یه اپارتمان ۶۰میلیونی مهرشده ۴۰۰میلیون
فرم ارسال نظر