logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۳
[ شناسه خبر : ۱۱۵۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

نفتکش ژاپنی نه؛ ما پهپاد امریکایی را زدیم

نفتکش-ژاپنی-نه؛-ما-پهپاد-امریکایی-را-زدیم

امریکاییها علی رغم های و هوی پیشین، در بهت و حیرت از  اقدام قاطع پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفتند.

به گزارش موج رسا،احمد بیگدلی در یادداشتی نوشت،انهدام پهپاد فوق پیشرفته گلوبال هاوک، معادلات هفته های اخیر در فضای سیاسی بین المللی را دستخوش تغییرات اساسی کرد. چه آن ها که پس از یاوه سرایی های متعدد امریکایی ها علیه جمهوری اسلامی، سودای جنگ در سر داشتند و به خیال خامشان گمان بافتن کلاهی ازین نمد آماده برده بودند و چه ترسوهای داخلی که وحشت تهدیدات اخیر مقامات امریکایی خواب و خوراک از سرشان ربوده بود، ناچار به تغییر در نگرش نسبت به جمهوری اسلامی شدند. 

 در طی این مدت زمان کوتاه پس از عملیات غرورآفرین سپاه علیه پهپاد متجاوز امریکایی، تحلیل های بسیاری در رسانه ها منعکس گردیده است و هر تحلیلگر از دریچه نگاه خود به این اقدام مهم و راهبردی نگریسته است؛ اما فصل مشترک همه تحلیل های داخلی و خارجی یک نکته مهم بوده است. ایران فرق دارد.  این تفاوت را هم ژنرال های بازنشسته امریکایی و انگلیسی معتقدند و هم صاحب نظران رسانه ای بین المللی خواسته یا ناخواسته بر زبان می آورند که جمهوری اسلامی ایران، امروز به اندازه ای قدرتمند است که نه فشار اقتصادی و نه تهدید نظامی، اراده این کشور را در صیانت از مرزهای خود سست نخواهد کرد و بنظر می رسید تنها بازمانده نادان این سنجش اراده، رئیس جمهور امریکا باشد که او نیز زین پس قدرت نظامی جمهوری اسلامی را به گونه ای دیگر خواهد دید.  

هدف قرار دادن گلوبال هاوک، علاوه بر ضربه سنگین نظامی به ایالات متحده شاهدی بر این مدعا بود که ایران کنونی کشوری است که قادر است پهپادهای غول پیکر فوق پیشرفته و گرانقیمت را به آسانی با سیستم های پدافندی خود سرنگون کند و عملا دولت حاکمه ایالات متحده را به این واقعیت متبادر ساخت که شکست پذیر بودن توان نظامی جمهوری اسلامی امری محال و غیر ممکن است. 

 واکنش اخیر جمهوری اسلامی حقیقتی مهم را آشکار ساخت که به نظر می رسد تاثیر شگرفی بر تغییر نگرش جامعه جهانی و خنثی شدن توطئه رسانه ای ایالات متحده علیه ایران عزیز داشته باشد. جنجال امریکا در مقصر دانستن جمهوری اسلامی ایران در ماجرای نفتکش های دریای عمان و متعاقب آن پروپاگاندای امپراتوری رسانه ای غرب علیه ایران اسلامی اگرچه حتی اروپایی ها را نتوانست نسبت به مقصر بودن جمهوری اسلامی متقاعد سازد؛ اما حربه اتهام زنی و هیاهوی رسانه ای برای اثبات جرم سالهاست که از سوی ایالات متحده مدنظر است و بواسطه همین حربه نیز توانسته اند اهرم فشاری بر کشورهای منظور وارد آورند و امریکاییها تلاش داشتند تا در ماجرای نفتکش ها نیز به همین شیوه نخ نما شده، جمهوری اسلامی را مقصر اصلی حادثه معرفی کنند.  

اما انهدام گلوبال هاوک نشان داد که جمهوری اسلامی ایران اگر اراده ای بر اقدام نظامی داشته باشد نه مراعات حال کشوری را می کند و ناتوان از سینه سپر کردن و فریاد زدن اقدام خود است و ساده تر از آنچه متصور می شود، عملیات خود را جار خواهد زد. چه اینکه نفتکش های دریای عمان برای کشوری ثالث بود و پهپاد، متعلق به دشمن اصلی جمهوری اسلامی ایران -ایالات متحده- و اگر قرار بود جمهوری اسلامی نگرانی از بابت واکنش جامعه جهانی داشته باشد؛ مسلما امریکاییها دردسردار تر از کشور ثالث اند.

  نکته جالب ماجرا اینجاست که امریکاییها علی رغم های و هوی پیشین، چنان در بهت و حیرت از این اقدام قاطع پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفتند که ابتدا به تکذیب هدف قرارگرفته شدن پهپاد جاسوسی شان روی آوردند و زمانی که ناچار به پذیرش واقعیت شدند دونالد ترامپ در یک واکنش مضحک و عجیب خود را به ندیدن و نشنیدن زده و مدعی شد: «حتما این اقدام اشتباها و توسط یک نیروی نظامی رخ داده است!» و چه کسی است که نتواند این حقیقت را بفهمد که تنها با ایستادگی و قدرت نمایی در مقابل دشمنان می توان ایشان را از اوج عزت به حضیض ذلت فرونشاند؟

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : رضا ] [ ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴ ]
ترامپ الان مونده که چه غلطی بکنه به ایران حمله کنه که احتمالا افتضاح میشه سپاهی که میتونه پهپاد فوق پیشرفته آمریکا رو بزنه مطمئنا هواپیماها و موشکهای اونو هم میتونه بزنه که در این حالت آبرو و حیثیتشون برباد می ره و هیمنه اونا تو تمام کشورها فرو میریزه ،تمام سلاحشون تو دستشون باد میکنه و شرکتهای تولید سامسونگ عملا نابود میشن،اگر هم موفق بشن به تعدادی از اهدافشان برسن یعنی به صورت موردی یکی یا دوتا نقطه رو بزنن ایران تمام اهداف و پایگاههای آمریکا رو نابود میکنه و این هم یه آبروریزی دیگه ای است ضمن اینکه در حین حمله مطمئنا چند تا هواپیما و موشکهای آرزوشون توسط سامانه های ایران ساقط شده و ازبین می رن، لذا آمریکا جرات حمله کردن رو نداره و ترامپ ناچاره ماست مالی کنه.
فرم ارسال نظر