logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۱
[ شناسه خبر : ۱۱۵۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون اداره كل منابع طبیعی استان زنجان:

تشدید مجازاتها جلو سودجویی‌های احتمالی از منابع طبیعی را می‌گیرد/ فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی در حوزه معدنی باید نهادینه شود

تشدید-مجازاتها-جلو-سودجویی‌های-احتمالی-از-منابع-طبیعی-را-می‌گیرد-فرهنگ-حفاظت-از-منابع-طبیعی-در-حوزه-معدنی-باید-نهادینه-شود

معاون اداره كل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به تشدید مجازاتها و افزایش نظارتها در حفاظت از منابع طبیعی گفت: تشدید مجازاتها جلو سودجویی‌های احتمالی از منابع طبیعی را می‌گیرد.

پیمان فقیه در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه ماهیت کار معدن تخریب است و بدون تخریب برداشتی اتفاق نمی‌افتد و در معدن تونلی تخریب کمتر اتفاق می‌افتد که در استان زنجان معدن تونلی نداریم اظهار کرد: بیشتر معادن زغال سنگ تونلی هستند و معادن استان زنجان رو باز هستند.

وی در مورد خسارتهای مازاد و تخریب‌های بیشتر معادن گفت: زمانی منابع طبیعی وارد کار می‌شود که معدنکار بیش از مجوز داده شده کار برداشت را انجام داده است که نیروهای منابع طبیعی در این گونه مواقع در بازرسی‌های دوره‌ای متوجه این موضوع می‌شوند که دیگر کار از کار گذشته و این فرد تصرف بیش از حد داشته است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره كل منابع طبیعی استان زنجان عنوان کرد: تنها اهرمی که ما در این مواقع داریم از طریق مراجع قضایی نسبت به اضافه برداشت و تصرف شکایت کرده و ادعای خسارت کنیم.

وی با بیان اینکه باید در این راستا فرهنگ سازی لازم صورت بگیرد و معدن‌دار به خود اجازه تصرف بیش از حد ندهد افزود: معدن‌دار باید این را قبول که اگر منابع طبیعی سخت‌گیری می‌کند خیرش به خود معدن‌دار برمی‌گردد.

فقیه خاطر نشان کرد: ضرر هر گونه تخریب محیط زیست به خود مردم برمی‌گردد سرچشمه فرسایش‌هایی که اتفاق می‌افتد سیل‌هایی که جاری می‌شود به همان تخریب برمی‌گردد.

وی در خصوص نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست عنوان کرد: برای نهادینه کردن حفاظت از محیط زیست باید نظارتها تقویت شود و هم معدن‌دار به لحاظ وجدانی اجازه تخریب بیش از حد ندهد و هم باید برخوردها تشدید شود که همه این موارد در نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی تاثیر گذار است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره كل منابع طبیعی استان زنجان با اشاره به اینکه مراجع قضایی نیز همکاری بسیار خوبی را با منابع طبیعی در خصوص برخورد با متخلفان دارند افزود: هر جایی که منابع طبیعی در حفاظت از محیط زیست وارد شده حمایت‌های مراجع قضایی نیز بوده است.

وی عنوان کرد: شاید تشدید مجازاتها جلوگیری از سودجویی‌های احتمالی را در تخریب و تصرف منابع طبیعی تاثیرگذار باشد.

فقیه عنوان کرد: اگر مخالفت‌هایی هم از طرف منابع طبیعی در خصوص اکتشفات معدنی وجود دارد بخاطر دغدغه‌های منابع طبیعی بوده و حفاظت از عرصه‌های خدادادی انجام است.

وی خاطر نشان کرد: مخالف فعالیت معدنی نیز نیستیم و این بخش نیز برای کشور نیاز است ولی دغدغه ما توسعه پایدار با حداقل خسارتها است.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر