logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۱
[ شناسه خبر : ۱۱۵۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان:

عدم استقبال صنایع در استفاده از پساب شهری زنجان/ آب شرب شهرهای استان زنجان فلزات سنگین ندارد

عدم-استقبال-صنایع-در-استفاده-از-پساب-شهری-زنجان-آب-شرب-شهرهای-استان-زنجان-فلزات-سنگین-ندارد-

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در مورد نگرانی شهروندان زنجان در خصوص فلزات سنگین در آب شرب گفت: آب شرب شهرهای استان زنجان فلزات سنگین ندارد.

به گزارش موج رسا; علیرضا جزءقاسمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با اشاره به وضعیت آب شرب شهرهای استان زنجان اظهار کرد: نگرانی در بین شهروندان در خصوص وجود فلزات سنگین در آب شرب در زنجان بود که برای رفع این نگرانی تجهیزات لازم توسط شرکت خریداری شد و آب شرب زنجان مورد با این تجهیزات مورد سنجش قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه آب شرب هیچ یک از شهرهای استان زنجان فزات سنگین ندارد تصریح کرد: در این خصوص هیچ نگرانی در استان زنجان وجود ندارد و براساس سنجشی که در آزمایشگاه انجام می‌شود کیفیت خروجی آب تصفیه خانه‌های استان زنجان بسیار مطلوب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با اشاره به وضعیت بارشها در استان زنجان عنوان کرد: بارشهای امسال تاثیر چندانی بر سفره‌های زیرزمینی نداشته و باید همچنان بهبود مصرف آّب را داشته باشیم.

وی در مورد آب رسانی به روستاهای استان زنجان افزود: روستاهایی که به شهرها نزدیک هستند اقدام به آبرسانی کردیم و در سطح استان زنجان آبرسانی به 12 روستا توسط این شرکت انجام می‌شود.

جزءقاسمی در مورد کنده کاری و ترمیم آسفالت بعد از اجرای طرحهای عمرانی در شهرها عنوان کرد: افزایش دو برابری عملیات عمرانی را داشتیم و طبیعی است با این افزایش کنده کاریها نیز در سطح شهرها بیشتر شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از ترمیم آسفالت برعهده سرمایه‌گذار بخش خصوصی بوده و بخشی نیز توسط شهرداری که با تامین اعتبار توسط شرکت آب فاضلاب شهری انجام می‌شود خاطر نشان کرد: بخشی از هزینه‌های مرمت به حساب شهرداری واریز شده و بخشی از ترمیم‌ها که برعهده سرمایه گذار بوده اقدام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در مورد مرمت بازار زنجان بعد از اصلاح شبکه آبرسانی افزود: میراث فرهنگی و شهرداری موظف به ترمیم بعد از اصلاح شبکه آبرسانی بودند که متاسفانه اینکار انجام نشد و ترمیم موقتی توسط شرکت آب فاضلاب انجام شده است.

وی در خصوص دست به دست شدت تصاویر مقایسه‌ای طرح فاضلاب شهری زنجان با یکی از کشورهای خارجی عنوان کرد: طرح شبکه آب فاضلاب زنجان قابل مقایسه با سایر جاها نیست چرا که طرح فاضلاب شهری متناسب به هر منطقه اجرا می‌شود و شبکه آب فاضلاب شهری زنجان نیز مطابق با سایر طرحهای فاضلاب شهرهای کشور اجرا شده است.

جزءقاسمی ادامه داد: سوالی که شهروندان بیشتر در مورد طرح فاضلاب شهری مطرح می‌کنند این است که این طرح جوابگوی آبهای سطحی زنجان نیست ولی شبکه فاضلاب شهری زنجان برای آبهای سطحی طراحی نشده و اصلا نباید آبهای سطحی وارد این شبکه شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه هرساله در حوزه فرهنگ استفاده از منابع آبی اقداماتی در سطح استان زنجان انجام می‌شود بیان کرد: برنامه‌ فرهنگ سازی را از سطح مدارس و مساجد آغاز کردیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در خصوص اجرای عملیات بازسازی شبکه‌های فرسوده در استان زنجان افزود: 50 درصد شبکه آبرسانی استان زنجان فرسوده هستند و اجرای این طرح بیشتر در مناطق بافت فرسوده مد نظر بوده که سال گذشته 32 کیلومتر از شبکه‌های آبرسانی فرسوده بازسازی شد.

10 درصد از آب شرب در فضای سبز استفاده می‌شود

وی در ادامه با اشاره به استفاده از آب شرب در آبیاری فضاهای سبز افزود: زنجان از جمله شهرهایی است که از آب تصفیه شده کمتر در آبیاری فضاهای سبز شهری استفاد می‌شود.

جزءقاسمی تصریح کرد: بیش از 90 درصد از آب تصفیه نشده یعنی از آب چاههای غیرقابل شرب در آبیاری فضاهای سبز استفاده می‌شود.

وی در مورد استفاده از پساب شهری در حوزه صنعت افزود: استفاده از پساب شهری از سوی واحدهای صنعتی در زنجان استقبال نمی‌شود یعنی واحدهای صنعتی استفاده از آب چاه را به جای صرف هزینه برای انتقال آب تصفیه شده از پساب شهری را ترجیح می‌دهند.

وی ابراز کرد: جلسه‌ای در این خصوص برگزار شد که در این جلسه مقرر شد صنایع جدید ملزم خواهند شد آب مورد نیاز خود را از آب تصفیه شده پساب شهری استفاده ‌کنند.

جزءقاسمی با بیان اینکه میزان مصرف آب شرب و بهداشت در استان زنجان ۶ درصد است افزود: ۴ درصد صنعت و ۹۰ درصد هم کشاورزی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان با بیان اینکه بارندگی سال آبی جاری در استان ۲۴.۷ درصد افزایش بارندگی داشته است، گفت: این میزان در کشور رشد ۴۰ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه تا به امروز ۳۶۵ میلی‌متر بارندگی در استان زنجان ثبت شده است، گفت: این میزان در سال آبی گذشته ۳۰۵ میلی‌متر بوده است.

جزءقاسمی با اشاره به اینکه در سال گذشته تامین آب شرب بهداشتی تلاش زیادی انجام دادند، گفت: چهار حلقه چاه جدید کنده شده و هفت حلقه نیز تجهیز شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۳۲.۵ کیلومتر اصلاح شبکه انجام شده است.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر