logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۱۵۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان:

پیش‌بینی میزان تولید گندم امسال در استان زنجان محقق نمی‌شود

پیش‌بینی-میزان-تولید-گندم-امسال-در-استان-زنجان-محقق-نمی‌شود

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه کمبود بارندگی و افزایش دما تولید گندم را در استان زنجان تحت تاثیر قرار داده است گفت: امیدواریم تولید گندم امسال به میزان سال گذشته برسد.

حسین عامری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته انتظار داشتیم تولید گندم امسال بیشتر از سال گذشته باشد اظهار کرد: متاسفانه افزایش دما شدید هوا در دهه اول و نیمه خرداد ماه و قطع کامل بارندگی تولید گندم در استان زنجان را تحت تاثیر قرار داد.

وی تصریح کرد: این روند باعث شد که پیش‌بینی‌های قبلی که در تولید گندم داشتیم محقق نشود چون بسیاری از مزارع گندم استان زنجان دیمی بوده و این مزارع نیز متاثر از شرایط دیمی است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان عنوان کرد: امیدواریم تولید گندم حداقل امسال نیز به اندازه سال گذشته باشد.

وی در خصوص پیش خرید گندم توسط برخی از دلالان در استان زنجان عنوان کرد: در این مورد چیزی نشنیدیم و اقدام جدی اتفاق نیفتاده و این موارد در حد شایعه است.

عامری عنوان کرد: اگر هم چنین چیزی وجود داشته باشد قطعا اجازه خارج شده گندم از استان داده نخواهد شد و تمام گندم تولیدی استان در داخل استان خرید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برداشت گندم از دهه اول تیر ماه در سطح استان زنجان آغاز می‌شود افزود: کمباین‌های مورد نیاز کشاورزان در سطح استان آماده برداشت گندم در استان هستند.

به گزارش موج رسا درسال زراعی جاری ۲۸۵ هزار هکتار از اراضی دیم و ۱۸ هزار هکتار از اراضی آبی استان به زیر کشت گندم رفته و امسال ۶۵ درصد مزارع گندم آبی و ۴۵ درصد مزارع گندم دیم در استان زنجان از ارقام گواهی شده است.

تنوع ارقام گندم در استان زنجان بالاست اما عمده رقم‌های کشت شده سرداری، آذر 2، و اوحدی است که عمده ارقام گندم دیمی سرداری، آذر 2،  اوحدی، هما و رقم آبی پیشگام، میهن و حیدری است.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر