logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۲
[ شناسه خبر : ۱۱۴۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان:

روحانیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و به خصوص طلاق با جدیت وارد شوند/ نگران آمارهای ازدواج و طلاق هستیم

روحانیت-برای-کاهش-آسیب‌های-اجتماعی-و-به-خصوص-طلاق-با-جدیت-وارد-شوند-نگران-آمارهای-ازدواج-و-طلاق-هستیم

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: روحانیت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و به خصوص  طلاق با جدیت وارد شوند.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام اسمعیل صادقی نیارکی در مراسم بررسی نقش روحانیت در کاهش آسیبهای اجتماعی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و تسلیت سالروز شهادت شهید بهشتی با بیان اینکه  در بقای انقلاب اسلامی اظهار کرد: روحانیون نقش مهمی ترویج دین مبین اسلامی دارند.

وی با اشاره به نقش بی بدیل روحانیت در جامعه کنونی ابراز کرد: با توجه به جایگاه روحانیت این نقش از دیرباز وجود داشته است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به موضوع آسیبهای اجتماعی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص که پنج آسیب مهم کشور معرفی شده است، خاطرنشان کرد:ما در استان با ممعضل یکی از آسیب ها یعنی طلاق روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه در سال ۸۶  در مجموع ۱۳۳۸۹ ازدواج در استان به ثبت رسیده بود، ادامه داد: در سال ۹۷ نسبت به 10 سال قبل ازدواج 36 درصد کاهش پیدا کرده در حالی که رشد جمعیت منفی نبوده است.

حجت‌الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه این موضوع علل متعددی دارد، تصریح کرد: این بیماری باید درمان شود را که در سال 86 در مجموع ۱۲۶۰ طلاق در یک سال به ثبت رسیده بود در حالی که فقط در ۶ ماهه دوم سال ۹۶ طبق آمار 1455 طلاق به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: سال ۸۶ از هر ۱۱ ازدواج یک مورد به طلاق منجر می‌شد اما اکنون کمتر از ۴ ازدواج یک طلاق به ثبت می‌رسد که انتظار داریم روحانیت که پرچمداران تبلیغ دین مبین هستند کمک کنند تا این معضل برطرف و آمار طلاق کاهش یابد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به تشکیل بنیاد صیانت از خانواده در استان زنجان اضافه کرد: با راه اندازی سامانه تصمیم و اقدامات انجام شده در این حوزه توانستیم آمار طلاق را در استان 24 کاهش دهیم.

وی تاکید کرد: در این خصوص روحانیت معظم کمک کردند و امیدوار هستیم با این انگیزه و ظرفیت در سنوات اتی این معضل کنترل شود.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر