logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۲
[ شناسه خبر : ۱۱۴۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی استان زنجان خبرداد

آماده باش 24 ساعته 100 کشیک برای اطفاء حریق جنگل و مراتع استان زنجان

آماده-باش-24-ساعته-100-کشیک-برای-اطفاء-حریق-جنگل-و-مراتع-استان-زنجان-

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از آماده باش 100 کشیک برای اطفاء حریق جنگل و مراتع استان زنجان گفت: از امروز یکم تیرماه فعالیت کشیک‌های اطفای حریق منابع طبیعی 24 ساعته شد.

عباس لطفی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به این که از از اول تیر ماه فعالیت کشیک های اطفای حریق منابع طبیعی درهمه شهرستان های استان 24 ساعته شد اظهار کرد: 100 کشیک برای اطفاء حریق در جنگل و مراتع استان به صورت 24 ساعته درآماده باش کامل هستند.

وی افزود: این اقدام در راستای حفظ منابع خدادادی و جلوگیری از کاهش خسارات ناشی از آتش سوزی با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در مراتع و جنگل ها انجام می گیرد.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به همکاری دهیاران و همچنین جوامع محلی برای اطفاء حریق در مناطقی که آتش گرفته است تاکید کرد.

لطفی خاطر نشان کرد: در خرداد ماه سال جاری 10 هکتار از اراضی ملی  و طبیعی طعمه حریق شد.

وی علت این آتش سوزی‌ها را عمدی اعلام کرد و گفت: طبق ماده 45 قانون مجازات آتش سوزی نباتات،مزارع، باغات، و یا محیط های مجاور جنگل بدون اجازه و نظارت ماموران منابع طبیعی ممنوع است و در صورتی که منجر به حریق شود مرتکب به حبس 2 ماه تا یک سال محکوم می شود.

این مقام مسئول همچنین خاطر نشان کرد: طبق ماده 46 هرکس مبادرت به روشن کردن آتش در تنه ی درختان جنگلی نماید به حبس از 3 ماه تا یک سال برای هر درخت که پی زده و روشن کرده است همراه با پرداخت جریمه نقدی محکوم خواهد شد.

به گفته لطفی برای آتش سوزی های عمدی مراتع و جنگل ها نیز قانون مجازات هایی در نظر گرفته است و متخلفین به 3 تا 10 سال حبس محکوم می شوند.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: در سال 98 برای مقابله با آتش سوزی ها تعداد 10 دستگاه دمنده، 300 عدد آتش کوب،50 عدد فلکس بک( آب پاش کوله ای )، 200 جعبه کمک‌های اولیه ، 8 دستگاه خودروهای مجهز به دستگاه‌های پترو فایر ، 100 عدد چراغ قوه ، 100 ثوب البسه اطفاء حریق و 100 جفت پوتین در اختیار منابع طبیعی  تمامی شهرستان های استان قرار گرفته است.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر